Wikia

The Elder Scrolls NL

Auriel's Boog

497pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Auriel statue.PNG

Standbeeld van Auri-El, net buiten het Intern Sanctum

Auriel's Boog is een oeroud artefact dat voor het eerst verscheen in The Elder Scrolls: Arena, en terugkeerde in The Elder Scrolls II: Daggerfall, The Elder Scrolls III: Morrowind en uiteindelijk ook The Elder Scrolls V: Dawnguard. Het wapen wordt toegeschreven aan de god Auri-El. Ook is er nog een ander artefact, Auriel's Schild, dat bij de boog zou horen en tevens ook aan de goed zou toebehoren.

GeschiedenisEdit

Het wordt gezegd dat de boog in het slagveld gedragen werd door Auri-El hemzelf tegen de machten van Lorkhan tijdens de Ehlnofey oorlogen tijdens het Dageraad Tijdperk. Toen Trinimac Lorkhan versloeg en zijn hart uitrukte, bond Auri-El het aan een pijl en schoot het in de zee, waar de Rode Berg uiteindelijk vormde.

Het vakmanschap wordt gezegd geen gelijke te hebben in heel Tamriël. De boog krijgt zijn kracht van Aetherius zelf, het kanaliserend door de zon. Daarom, wanneer een pijl losgelaten wordt van de boog, produceert het een magisch effect, zeer gelijkend op het verbrand worden door de zon.

VerschijningenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki