Wikia

The Elder Scrolls NL

Black Marsh

497pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Black Marsh
BlackMarsh.jpg
Kaart van Black Marsh
200px
Black Marsh ten opzichte van de andere provincies
Basisinformatie
Naam Black Marsh
Spel {{}}
Provincie [[]]
Regio
Type Provincie
Hoofdstad [[]]
Heerser
Gildes
Metagegevens
Locatie-ID

Black Marsh (Nederlands: Zwart Moeras), ook bekend als Argonia, is een van de negen provincies van Tamriël. Het is het thuisland van de Argonians, reptielachtige inwoners van dit moerassig regenwoud. De provincie is gevuld met "grote inlandse waterwegen en ondoordringbare moerassen". De Dunmer van het naburige Morrowind drongen deze regio binnen voor slaven, voornamelijk Huis Telvanni. Een tijd nadat de Nerevarine Morrowind verliet, werd salvernij verboden.

RegeringEdit

Er zijn verschillende mogelijkheden over wie Black Marsh zou kunnen regeren. Eén daarvan is de An-Xileel, die de baas leken te zijn tijdens de Oblivion Crisis. Waarschijnlijk een mogelijke factie in Black Marsh die een deel uitmaakte van de invasie van Morrowind.

Aangezien er referenties zijn naar de Koning van Argonia en een Argonian Koninklijke Hofhouding, zou dit de centrale regeringsinstantie kunnen zijn.

Een andere mogelijkheid is dat de Hist de regering op een bepaalde manier controleren, of op z'n minst een invloed erop uitoefenen. Anders is de rol ervan onbekend.

MilitairEdit

GeschiedenisEdit

Eerste TijdperkEdit

Tweede TijdperkEdit

Derde TijdperkEdit

Vierde TijdperkEdit

GeografieEdit

StedenEdit

EconomieEdit

Inheemse bevolkingEdit

CultuurEdit

ReligieEdit

DemografieEdit

VerschijningenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki