Wikia

Quotebg.png
"Ogen op de prooi, niet de horizon"
Farkas[src]

De Cirkel is een sub-factie in The Elder Scrolls V: Skyrim. De leden zijn senior leden van de Gezellen.

GeschiedenisEdit

Kyrnil Langneus, een legendarische Harbinger uit het Tweede Tijdperk, begon de traditie van vertrouwde adviseurs genaamd "De Cirkel". Het is vernoemd naar Ysgramors raad van kapiteins.

De bedoeling was om een voorbeeld te zijn voor jongere, niewere Gezellen.[1]

Naar verloop van tijd was het doel van de Cirkel iets ondermijnd en is het verandeerd naar een groep waarvan alle leden heimelijk weerwolven waren. Volgens Kodlaks Dagboek, was een vorige Harbringer genaamd Terrfyg verantwoordelijk voor het introduceren van de Gezellen met Lycantropie. Terrfyg maakte een pact met de Heksen van Glenmoril, waarin stond dat het weerwolfbloed tijdelijk zou moeten zijn.

Kodlak Witmaan ziet het weerwolfbloed als een vloek en streeft ernaar om zichzelf en andere leden te genezen. Andere leden zien het echter als een zegen, zoals Skjor en Aela de Jager en dus als een traditie die behouden moet blijven, tegen de zin van Kodlak in.

InteractiesEdit

De Draakgeborene mag lid worden van de Cirkel, nadat deze de quest Eer Bewijzen heeft voltooid. Echter, om lid te mogen worden, moet de Draakgeborene vrijwillig lycantropie krijgen van een van de andere leden.

UnderForge

De Ondersmidse

De jagers groep genaamd De Zilveren Hand zijn de vijanden van de Cirkel, omdat het hun beroep is op weerwolven te jagen met zilveren wapens. Ze weten dat de leden van de Cirkel weerwolven zijn en daarom jagen ze op de leden van de Cirkel en proberen ze te doden.

De Cirkel vergadert bij de Ondersmidse (Kerker Uitsluitingen|afgesloten totdat de Draakgeborene de optie heeft lid te worden van de Cirkel), een kleine grotachtige ruimte onder de Hemelsmede. De Ondersmidse heeft een stenen schaal in het midden van de ruimte, die de Cirkel gebruikt om het weerwolfbloed aan nieuwe leden te introduceren. Een smalle tunnel leidt uit de Underforge naar een boederij buiten Whiterun. De Totems van Hircine zijn hier ook te vinden nadat ze zijn verzameld.

LedenEdit

VerrichtingenEdit

Sjabloon:Infoboxreward

ReferencesEdit

  1. Great Harbingers

Around Wikia's network

Random Wiki