Wikia

The Elder Scrolls NL

De Companions

Overleg1
76 pagina's
op deze wiki
De Companions
TESV Jorrvaskr
Map
TESV MapJorrvaskr
Hold Whiterun Hold
Type Gilde Hoofdkwartier
Sub-locaties Jorrvaskr
Jorrvaskr Leefverblijven
Quests De Companions Quest Serie
Karakters Aela the Huntress
Athis
Farkas
Kodlak Whitemane
Njada Stonearm
Ria
Skjor
Torvar
Vignar Grey-Mane
Vilkas
Quotebg.png
"Ik ben een strijder en ik zal sterven zoals ik heb geleefd: in een glorieus gevecht!"
―Strijdkreet van de Companions

KarakteristiekenBewerken

De Companions lijken op de Fighters Guild in Cyrodiil. Eorlund, een smid uit Whiterun zegt dat ze al sinds Ysgramor zonder leider zijn. Hij vertelt dat een oudere genaamd Kodlak Whitemane dient als Harbinger (raadgever), maar dat er sinds Ysgramor geen echte leiders zijn geweest. Het feit dat er geen officiële leider is wordt versterkt door hun naam.

Als je aan Torvar vraagt: "Wie is hier de leider?" voordat je lid wordt, zal hij antwoorden: "De leider van wat? Ik ben mijn eigen baas, en jij bent jouw eigen baas."

Eerste indrukkenBewerken

Aela the Huntress, Farkas en Ria behoren tot de eerste gildeleden die de Dragonborn zal ontmoeten in Skyrim. Ze verschijnen voor het eerst bij Pelagie Farm buiten Whiterun, in gevecht met een Giant. De Dragonborn kan meehelpen en als hij/zij dat doet, zullen Aela en de anderen hier positief op reageren. Andersom, niet meehelpen zal ervoor zorgen dat ze de Dragonborn zal kastijden. Ongeacht de Dragonborns behulpzaamheid, zal Aela met hem/haar in gesprek raken en uitnodigen om naar Jorrvaskr te komen. Als de Dragonborn via een andere route nadert, is het mogelijk het gevecht volledig te missen.

JorrvaskrBewerken

TESV Jorrvaskr

Jorrvaskr, Hoofdkwartier en Drankzaal van de Companions

Jorrvaskr is het huis van de Companions, en is gelegen aan de oostkant van Whiterun in het wind district. Jorrvaskr zit aan de voet van de Skyforge, een antieke smidse waar speciale wapens en harnassen worden gemaakt door Eorlund Gray-Mane. Deze Skyforge zorgt voor het beste staal in geheel Tamriel, de reden waarom Jorrvaskr op deze plek is gebouwd. De binnenkant dien zowel als slaapzaal voor de Companions als barzaal, waar de leden slapen, verhalen van hun eer vertellen, en af en toe met elkaar vechten. Nadat de Dragonborn lid wordt van de Companions, kan hij/zij ook van deze hal zijn/haar thuis maken.

Op de zuidelijke muur van de bar zaal is er een speciaal gedeelte, gemaakt om de fragmenten van Wuuthrad te bewaren. Aan het einde van de Companions Quest reeks, verzameld de Dovahkiin de laatste fragmenten en wordt Wuuthrad weer een deel. Nadat hij/zij de laatste quest heeft afgesloten, mag hij/zij Wuuthrad houden.

Lid worden van de CompanionsBewerken

Als de Dragonborn heeft geholpen de Gigant bij Pelagia Farm te verslaan, of op zijn minst naderde toen deze neerviel, zullen de aanwezige Companions hem/haar direct doorverwijzen naar Kodlak Whitemane. Zo niet, reis simpelweg naar Jorrvaskr in Whiterun en praat met de leden, totdat een je doorverwijst naar Kodlka. Vilkas wil niet dat je lid wordt, maar Kodlak stelt hem gerust en zegt hem je naar buiten te nemen om je te trainen. Noot: Je kan geen magie gebruiken in je gevecht met Vilkas, maar mag wel met blote handen vechten. Na de training, zal Vilkas je zeggen Eorlund Gray-Mane te zoeken om zijn zwaard te slijpen en je meer te vertellen over de Gilde. Hier komt de meeste achtergrond informatie vandaan. Na het gesprek met Eorlund, vraagt hij of je een schild naar Aela te brengen, zodat hij bij zijn rouwende vrouw kan zijn. Nadat dit gedaan is, zijn er nog een paar kleine quests voordat je een volledig lid wordt van de gilde.

De CirkelBewerken

Zie ook: De Cirkel

De Companions hebben ook een geheim. Verschillende Companions zijn weerwolven en daarom is de gilde in constant conflict met een bende weerwolf jagers genaamd de Zilveren Hand. Tijdens een vroege Companion quest, Proving Honor, de Dragonborn is opgesloten in een kleine kamer. Vanuit deze ruimte ziet hij/zij hoe Farkas, omringd door leden van de Zilveren Hand, in een weerwolf transformeet. Nadat de Dragonborn dit heeft aanschouwd, heeft hij/zij de optie om aan de leden van de Cirkel te vragen hoe het is weerwolf te zijn. Ze zullen geen antwoord geven en zelfs aanvallen als er wordt doorgevraagd.

Na enkele ander quests te hebben voltooid voor de Companions, kan de Dragonborn met Skjor praten en hij en Aela zullen de Dragonborn uitnodigen om weerwolf te worden. Als de Dragonborn instemt, zal hij/zij meedoen in een speciale ceremonie waarbij hij/zij Lycantropie oploopt. Hierdoor kan de Dragonborn een keer per dag tot weerwolf transformeren. Meedoen met de ceremonie maakt hem/haar een officieel lid van de Cirkel. Stem hij/zij niet in, dan kan hij/zij niet verder in de quest reeks van de Companions, totdat hij/zij van mening verandert.

Hoofd QuestsBewerken

Bij QuestsBewerken

  • De meeste van deze quests zijn 'radiant' en kunnen oneindig worden herhaald, met willekeurige doelstellingen. Bijvoorbeeld, in Ongedierte Bestrijding, het huis en ongedierte zullen elke keer verschillend zijn. Omdat de Dragonborn 300 goudstukken kan verdienen per quest, kan dit een belangrijke inkomstenbron zijn.
  • Aankomen in en vertrekken uit een gebied waar een NPC is op dat moment veranderd radiant quests. Als de Dragonborn een bepaalde soort quest wil doen, moet hij/zij simpelweg Jorrvaskr verlaten en direct weer terugkeren, totdat deze verschijnt.
  • Soms weigeren de leider quests te geven. Jorrvasks opnieuw betreden kan dit ook resetten.
  • Sommige van deze quests (bij. Purity) zijn eenmalig, maar kunnen nog steeds gereset worden, zoals hierboven beschreven is.

Eerste Reeks: Deze quests verschijnen na het voltooien van Take Up Arms.

Tweede Reeks: Deze quests verschijnen na het voltooien van The Silver Hand.

'Laatste Reeks: Deze quests verschijnen na het voltooien van Glory of the Dead.

MembersBewerken

Aela, Farkas, Vilkas, Athis of Njada vragen je Volgeling te zijn staat je toe om training van hen te ontvangen, waarna je het geld terug kunt krijgen van de trainer, waardoor de training gratis wordt. Dit is extreem nuttig voor melee vechters, omdat de meeste Companion trainers daarin zijn gespecialiseerd. De hoofdquestreeks van de Companions moet voltooid zijn, voordat een van hen gevraagd kan worden om Volgeling te worden.

De volgende personen werken voor de Companions, maar zijn technisch gezien geen leden.

PremieBewerken

Het premie systeem van de Companions werkt anders dan het gewone premie systeem. De enige manier waarop een premie kan worden verkregen is door dingen te stelen van andere Companions (door zakken rollen of gewoon dingen uit de kasten in Jorrvaskr te pakken) of een Companion in een enkele slag te doden. Het is mogelijk om een lid van de Companions aan te vallen zonder dat je premie stijgt. Ze waarschuwen de Dragonborn ook de eerste keer dat hij/zij hen raakt, met "Pas op, Broeder/Zuster". Zodoende kunnen de Sluipen en Enkelhandig, als ook Boogschiten en elke andere offensieve skill worden gepower levelled. Pas op met Vilkas en Farkas, omdat deze niet altijd vergevingsgezing zijn tegenover de Dragonborn, en tot de dood met hem/haar zullen vechten.

VerrichtingenBewerken

Take Up Arms (Achievement)
Take Up Arms
Wordt lid van de Companions
Points 10 Game points
Trophy
Bronze trophy

Blood Oath (Achievement)
Blood Oath
Wordt lid van de Cirkel
Points 10 Game points
Trophy
Bronze trophy

Glory of the Dead (Achievement)
Glory of the Dead
Voltooi "Glory of the Dead"
Points 30 Game points
Trophy
Silver trophy

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki