Wikia

De Rift is één van de negen Vestingen van Skyrim, gelegen in het zuidoosten van de provincie en tevens een van de Oude Vestingen. Grote nederzettingen omvatten Riften, Nimalten, Ivarstead en Shor's Steen. De hoofdstad is Riften.

GeografieEdit

De Rift ligt rond de zuidoostelijke hoek van Skyrim en grenst aan Morrowind in het oosten en Cyrodiil in het zuiden. De aanliggende vestingen zijn Eastmarch in het noorden, Whiterun in het noordwesten en Falkreath in het westen. Een groot deel van de Rift bestaat uit weelderige, herfst gekleurde valleien en rivieren, omringd door bergen. De Rift zelf ligt op een grote verticale heuvelketen die het duidelijk scheidt van Eastmarch. Het bergachtige gebied in het westen gaat langs de hele grens met Falkreath. Dit maakt het een van de meest geïsoleerde vestingen van Skyrim.

SkyrimEdit

De Rift
Rift06
De wachttorens buiten Riften
Rift
Kaart van Skyrim met de Rift opgelicht
Basisinformatie
Naam De Rift
Spel The Elder Scrolls V: Skyrim
Provincie Skyrim
Regio
Type Vesting
Hoofdstad Riften
Heerser Leila Wetgever
Gildes Dievengilde
Metagegevens
Locatie-ID

De Rift (Engels: The Rift) is de Vesting die het meeste in het zuidoosten ligt. De grootste nederzettingen zijn Riften, Ivarstead en Shor's Steen. Het symbool bestaat uit twee gekruiste messen. De hoofdstad, Riften, is de basis van het Dievengilde.

DierenEdit

De Rift zit vol met allerlei dieren, beide neutraal en vijandig. Het doet dienst als een goede plek om te jagen, en hierom zijn confrontaties met jagers en stropers ook veel voorkomend. Beren, sabeltand tijgers en wolven zitten vaak te wachten in bosjes om onverwacht reizigers aan te vallen. Ook zitten er veel Frostbite Spinnen in het bos. Al deze factoren maken reizen door de Rift erg gevaarlijk, vooral voor spelers met een laag level.

Ook zorgt het dikke bos en het oneven terrein ervoor dat er niet veel plaatsen zijn voor draken om te landen.

LocatiesEdit

Dorpen en nederzettingenEdit

KampenEdit

Grotten en mijnenEdit

Draken toppenEdit

Forten en torensEdit

Natuurlijke plekkenEdit

Boerderijen en molensEdit

Noordse en Dwemer ruïnesEdit

HuttenEdit

AndereEdit

OnlineEdit

De Rift
Theriftlandscape
Bossen in de Rift
Riftfullmap
Kaart van de Rift in Online
Basisinformatie
Naam De Rift
Spel The Elder Scrolls Online
Provincie Skyrim
Regio
Type Vesting
Hoofdstad Riften
Heerser
Gildes
Metagegevens
Locatie-ID

DierenEdit

LocatiesEdit

QuestsEdit

PersonagesEdit

VerschijningenEdit

GalerijEdit

Around Wikia's network

Random Wiki