Wikia

De Slag om Whiterun is een queeste in The Elder Scrolls V: Skyrim.

De Slag om Whiterun
BattleforWhiterun.jpg
Basisinformatie
Naam {{{naam}}}
Spel {{{{{spel}}}}}
Opdrachtgever Legaat Quentin Cipius
Regio {{{regio}}}
Locatie Whiterun
Vorige queeste Boodschap aan Whiterun
Volgende queeste Reunificatie van Skyrim
Beloning
Beloning Geen
Goud beloning {{{goud belon}}}
Reputatie {{{reputatie}}}
Dispositie {{{dispositie}}}
Metagegevens
Factie Keizerlijk Legioen
Type {{{type}}}
Quest ID CWSiegeObj

Overzicht Edit

'De Stormcloaks vallen Whiterun aan. Ik heb de opdracht gekregen om de buitenste muren te verdedigen en de rebellen de stad niet in te laten nemen'

Doelstellingen Edit

  • Ontmoet Legaat Rikke.
  • Verdedig de barricades.
    • Verdedig de ophaalbrug (start als men faalt om de barricades te verdedigen).
  • Rapporteer aan de Jarl van Whiterun.

DoorlopingEdit

Als je klaar bent met het praten met Legaat Quentin Cipius, is het doel om Legaat Rikke te ontmoeten. Ze staat buiten, vlakbij de poort van Whiterun.

Wanneer men Drakenbereik verlaat, word de hevigheid van de aanval duidelijk. Vlammende stenen die vanaf katapulten geschoten zijn regenen neer op het Wind en Grasveld district van Whiterun, en zijn populatie is in de stad aan het rondrennen om een veilige plek te vinden. De wachters lopen richting de stadspoort om te helpen met de verdediging, en de lucht is oranje geworden van alle rokende gebouwen.

Ga verder naar het gevechtsgebied wat net buiten de poort ligt. Legaat Rikke zal een korte speech geven voor het leger van wachters en soldaten van het Legioen. Als de speech afgelopen is, word je nieuwe doel om de houten barricades te verdedigen tegen de Stormcloaks. Als je de stad binnengaat, kan je mensen uit winkels en herbergen zien vluchten naar hun eigen huizen, waar ze de deur op slot zullen doen.

Verdedig de barricades door de Stormcloaks te doden die naar binnen proberen te komen. Als je faalt om de barricades te verdedigen, moet je terugtrekken en de ophaalbrug verdedigen. Als men faalt om de ophaalbrug te verdedigen heeft dit weinig consequenties, omdat het onmogelijk is om te falen, tenminste als je in leven blijft. Er zal een percentage te zien zijn van het aantal Stormcloaks dat over is. Als dat percentage 0% is, word je nieuwe doelstelling om naar Jarl Balgruuf de Grotere te gaan om een korte overwinningsspeech aan te horen.

Trivia Edit

  • Wees voorzichtig met spreuken en pijlen. NPC's kunnen hierdoor geraakt worden, wat een premie oplevert.
  • Je paard kan makkelijk gedood worden als het in de stallen wacht.
  • Het oproepen van Durnehviir kan immens helpen, sinds hij snel grote groepen mensen af kan slachten, en ook Mistmen, Bonemen en Wrathmen oproept. Odahviing oproepen kan ditzelfde resultaat hebben.
  • Dit is een uitstekend moment om Stalen Pijlen te verkrijgen, omdat bijna elke Stormcloak 10 of meer pijlen bij zich heeft.
  • Severio Pelagia zal gedood worden in het gevecht en zijn huis zal vernietigd en ontoegankelijk worden na het gevecht.
  • Heimskr's huis zal afgesloten worden door puin, en een groot deel van het dak missen. Dit betekent dat The Sweep Job voor Vex niet voltooid kan worden.
  • Hadvar zal deelnemen in het gevecht, in een nieuwe set van Keizerlijke Uitrusting. Hij zal je begroeten tijdens de speech, en beweren dat hij meer soldaten heeft gedood.
  • Als je kinderen hebt die in Breezehome leven, word erg geen dialoog met ze geopend als de speler met hen probeert te praten. Ze zullen wel vragen om een einde te maken aan de invasie.
  • Whiterun's inwoners zullen zichzelf opsluiten in hun huizen en winkels voor de duratie van de aanval.
  • Als de speler met Ysolda getrouwd is, en als ze in het huis van de speler woont, kan ze gezien worden terwijl ze terugloopt naar haar eigen huis, zelfs als het huis van de speler in een andere vesting staat.
  • De grootste oorzaak van de vernietiging van de barricades lijkt de pijlen te zijn die de wachters van Whiterun afschieten. Als je zelf, voor de speech eindigt, de barricades vernietigd, zal je ze succesvol verdedigen in het gevecht, omdat wat er niet is, ook niet vernietigd kan worden.

Around Wikia's network

Random Wiki