Wikia

De Slag om Whiterun
Siege of Whiterun
Basisinformatie
Naam De Slag om Whiterun
Spel The Elder Scrolls V: Skyrim
Opdrachtgever Ulfric Stormcloak
Regio
Locatie Whiterun
Vorige queeste Bericht aan Whiterun
Volgende queeste Bevrijding van Skyrim
Beloning
Beloning Betoverd zwaard
Goud beloning
Reputatie
Dispositie
Metagegevens
Factie Stormcloaks
Type
Quest ID CWSiegeObj

DoorlopingEdit

Let op: Op dit punt zijn Whiterun en Drakenbereik van de kaart verdwenen, en kunnen niet meer bereikt worden. Zelfs niet als de speler een huis bezit. Na de quest zal alles weer op de kaart vermeld staan.

Als men arriveert in het Whiterun Militair Kamp kan Galmar gezien worden terwijl hij orders geeft om de ophaalbrug in te nemen.

De blokkade en de ophaalbrugEdit

De muren van Whiterun worden verdedigd door wachters en Keizerlijke soldaten. De barricade is een simpele houten tand val, die vernietigd is in een paar slagen. Na de barricade komt de Draakgeborene meer soldaten tegen. Achter hen liggen de kantelen. Direct boven de brug is de lier waarmee de brug naar beneden kan. Als de brug naar beneden is, trekken de verdedigers terug de stad in, achtervolgd door de Stormcloaks.

Overgave van Jarl BalgruufEdit

Het gevecht gaat door in de straten van Whiterun. Er zijn een paar barricades waar men niet omheen kan, dit voorkomt het nemen van alternatieve routes de stad in. Sommige inwoners kunnen op de straat gezien worden. Ze vallen niet aan, en wanneer de speler hen aanvalt, resulteert dit in een premie. Het is nodig om door de stad te vechten om bij Drakenbereik te komen.

Als Drakenbereik word binnengegaan, zullen drie wachters aanvallen die gedood kunnen worden door een voltreffer, door elke aanval. De Jarl zelf zal ook aanvallen, samen met zijn Húskarl, Irileth. Als Balgruuf tegen de grond kan worden gewerkt, is het doden van de wachters niet meer nodig.

Als Balgruuf zich overgeeft, zal Vignar binnenlopen. Na een argument over hun kijk op de oorlog, zal Balgruuf de Draakgeborene aankijken en hem zeggen dat hij beter had verwacht van hem. Hij zal dan zijn spullen bij elkaar zoeken. Dit voltooid de quest en begint Bevrijding van Skyrim.

Het verschil in de stad Edit

WhiterunAftermath

De nasleep van het gevecht.

Around Wikia's network

Random Wiki