Wikia

SchaduwtekensEdit

  • Veilig Shadowmark
  • Beschermd Schaduwteken
  • Buit Schaduwteken
  • De Gilde Schaduwteken
  • Verduisteraar Schaduwteken
  • Leeg Schaduwteken
  • Gevaar Schaduwteken
  • Dieven Opslag Schaduwteken
  • Ontsnappingsroute Schaduwteken
Lees meer: Schaduwteken

Een van de grootste aspecten van de Gilde in Skyrim was hun gebruik van een code waarmee de leden van het Gilde met elkaar communiceerden zonder te praten. Deze unieke code word Schaduwtekens genoemd. De code bestaat uit negen verschillende symbolen, elk met hun eigen betekenis. Deze Schaduwtekens werden vaak op deurkozijnen geplaatst. Dit maakte een lid van de Gilde duidelijk dat het gebouw veilig was, gevaarlijk was of dat er een dief of een ander lid in het gebouw leefde.

Connectie met de Duistere BroederschapEdit

Het Dievengilde heeft een sterke connectie met de Duistere Broederschap. Ondanks het verschil in organisatie, doel en richtlijnen rekenen het Dievengilde en de Duistere Broederschap op elkaar voor hulp en steun.

ToetredenEdit

Om toe te treden tot het Gilde moet de Draakgeborene Riften binnenkomen en met Brynjolf praten, een roodharige Noorderling die de hele dag te vinden is in het Riften Marktplein. 's Avonds kan men hem vinden in de Bij en Weerhaak. Als de Draakgeborene Brynjolf nadert, zal hij automatisch een gesprek aan proberen te gaan waarin de eerste quest Een Kans Overeenkomst (A Chance Arrangement) gestart kan worden.

Als Brynjolf overdag ontmoet word, geeft hij de Draakgeborene instructies om Madesi's Zilveren Ring te stelen uit een geldkist onder zijn kraam en hem daarna in de zak van Brand-Shei te stoppen. Hij is de enige Dunmer in de menigte. Brynjolf zal een afleiding starten door iedereen bij hem te roepen en te vertellen over zijn nieuwste product wat hij aan het verkopen is. Terwijl dit bezig is moet men de instructies van Brynjolf opvolgen. Als de ring in de zak is geplaatst zal Brynjolf meteen stoppen met zijn verhaal. Nu zal hij de Draakgeborene vertellen hem te ontmoeten in de Haveloze Fles, wat gevonden kan worden in de Rattenweg.

Ook als de Draakgeborene het niet lukt om de ring te pakken te krijgen, kan het Gilde nog steeds toegetreden worden omdat Brynjolf zegt dat hij nog steeds in de Draakgeborene gelooft, ook al is de quest dan gefaald.

Voordelen van het toetredenEdit

  • Toegang tot het hoofdkwartier van de Gilde.
  • Een volledige set van Dievengilde Uitrusting en later de Gildemeester's Uitrusting.
  • Nachtegaal Uitrusting, het Nachtegaal Zwaard en de Nachtegaal Boog.
  • Drie unieke krachten wanneer de Nachtegaal Quest Line voltooid is.
  • Toegang tot Chillrend.
  • Helers die zowel gestolen goederen als normale goederen kopen, en grotere aantallen goud bij zich hebben (4,000 nadat alle vier Verbeterings Quests voltooid zijn, 1,000 aan het begin).
  • Kisten variërend van Beginner (Novice) naar Meester (Master) voor het verbeteren van de Sloten Breken Vaardigheid.
  • Gratis goud en lockpicks door het hele hoofdkwartier.
  • Oneindige diefstal quests met goud als beloning.
  • Meester-level training in Sloten Breken (Vex), Boogschieten (Niruin), Zakkenrollen (Vipr de Vlugge), en Sluipvaardigheid (Delvin Mallory).
  • Het Amulet van Articulatie kan verkregen worden nadat de main quest line en de verbeterings quests voltooid zijn.
  • Een dialoog optie om conflicten te vermijden met dieven die men op de wegen tegen kan komen.
  • Wachters kunnen omgekocht worden, zelfs als de Draakgeborene het omkoop perk niet heeft.
  • Wanneer geconfronteerd door een wachter, kan de Draakgeborene de helft van zijn premie betalen in de huidige stad. Hierdoor worden gestolen spullen behouden en word de premie verwijdert.
  • De Loper, een onbreekbare lockpick.
  • De enige manier om een van de woorden van de Ontwapening Schreeuw te leren.

Verbanning uit de gildeEdit

Dieven die gezien worden bij het aanvallen van een ander Gilde lid worden uit het Gilde gezet. Om weer bij het Gilde toegevoegd te worden moet men met Vex praten, die een vergoeding vraagt van 1,000 goud.

QueestenEdit

TrofeeënEdit

LedenEdit

DievenEdit

GeassocieerdenEdit

TrainersEdit

VerduisteraarsEdit

UitrustingenEdit

TriviaEdit

PrestatiesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki