Wikia

Drakenstaart Bergen
[[Bestand:|px]]
Illiac Bay.jpg
Kaart van Illiac Baai
Basisinformatie
Naam Drakenstaart Bergen
Spel The Elder Scrolls II: Daggerfall
Provincie Hammerfell
Regio
Type Bergkam
Hoofdstad Dragontail
Heerser
Gildes Orde van de Zwarte Worm
Scenaristen Gilde
Heksen van de Berg
Heksen van Duivelrots
Metagegevens
Locatie-ID

De Drakenstaart Bergen vormen een grote regio in Hammerfell, ten zuiden van de Iliac Baai. De bergkam dient als een grens voor vele andere regio's, waaronder Tigonus, de Alik'r Woestijn, Santaki, Dak'fron, Lainlyn, Kozanset, Totambu en Mournoth, en omring volledig Ephesus.

De stad van Dragontail dient als de provinciale zetel en is voornamelijk bewoond door Orsimer en Roodwachten. De regionale godheid is Arkay en de dominante vampierenclan is Khulari. Gesel Grafheuvel, het hoofdkwartier van de Necromancers, is gelegen in de regio. Drakenstaart Bergen is ook het thuis van twee heksengroepen, de Heksen van Duivelrots (Duivelrots Groep) en de Heksen van de Berg (Groep van de Toppen), en de Scenaristen Gilde.

GeschiedenisEdit

Keizerin Kintyra Septim II trok doorheen de Drakenstaart Bergen met een leger tijdens haar mislukte poging haar tante, de Wolvenkoningin Potema Septim te verpletteren tijdens de Oorlog van de Rode Diamant.

De regio van de Drakenstaart Bergen werd beschouwd als onveroverd terrein tot 3E 417, toen het Mirakel van Vrede het onder controle van Sentinel bracht. De legende zegt dat Diagna, Orichalc God van het Zijwaartse Zwaard, midden in de bergen verblijft.

FactiesEdit

VerschijningenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki