Wikia

The Elder Scrolls NL

Eerste Tijdperk

497pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Eerste Tijdperk
[[Bestand:|px]]
Navigatie
Vorige Dageraad Tijdperk
Volgende Tweede Tijdperk

Het Eerste Tijdperk vond plaats na het Dageraad Tijdperk. Het begin van deze periode wordt aangeduid door de stichting van de Camoran Dynastie. Ook in deze periode stopt Daggerfall de Akaviri Invasie ("Als Daggerfall niet zijn eerste duizend jaar spendeerde om zich voor te bereiden op het gevecht van de volgende duizend jaar, is het inderdaad aanneembaar dat de Iliac Baai vandaag Akaviri had kunnen zijn").

Eerste EeuwEdit

  • 1E 00: Koning Eplear begint het Eerste Tijdperk door het stichten van de Camoran Dynastie.
  • 1E 20: De vroegste vertellingen over de Psijische Order zijn gedocumenteerd, welke de verhalen van de Bretonse filosoof en auteur Voernet vertellen, reizend naar het eiland van Artaeum om Iachesis te ontmoeten, de ceremoniemeester van de Psijics.
  • 1E 68: Het laatste bezoek van Atmora aan Tamriël vindt plaats: twee schepen afgeladen met lijken.

Tweede EeuwEdit

  • 1E 113: Harald is geboren. Later word hij de eerste Noordse leider.
  • 1E 139: Koning Harald beveelt een veldtocht tegen de Sneeuw Elven in de streek nabij Lake Honrich.
    • Één van de laatste overblijfselen van de Draken Cultus wordt ontdekt in het afgelegen klooster Forelhost door één van koning Harald's legers.
  • 1E 140: Skorm Snow-Strider vind Forelhorst verstoken van leven, de cultleden welke het bewoonden vergiftigd of met doorgesneden polsen . Hij verliest de helft van zijn mannen aan vergiftigd water, gevonden in het klooster.
  • 1E 198: De Zuivering van Wendelbeck, een strijd tijdens de Narfinsel Afscheiding, vindt plaats, wat de climax van de oorlog aankondigt.

Derde EeuwEdit

Vierde EeuwEdit

Vijfde EeuwEdit

Zesde EeuwEdit

Zevende EeuwEdit

Achtste EeuwEdit

Negende EeuwEdit

Tiende EeuwEdit

Elfde EeuwEdit

Twaalfde EeuwEdit

Dertiende EeuwEdit

Veertiende EeuwEdit

Vijftiende EeuwEdit

Drieëntwintigste EeuwEdit

Vierentwintigste EeuwEdit

Achtentwintigste EeuwEdit

Negenentwintigste EeuwEdit

Dertigste EeuwEdit

BoekenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki