Wikia

Elsweyr (uitgesproken als het Engelse Elsewhere) is een streek van het continent van Tamriël. Het is het thuisland van de Khajiit, een katachtig ras. Het beslaat woestijnachtige, onvruchtbare gronden in het noorden, gelijkend op die van Hammerfell, terwijl in het zuiden er dichte wouden en jungles terug te vinden zijn. Deze vrij kleine natie wordt begrensd door zowel Valenwood als Cyrodiil.

RegeringEdit

De Khajiit worden bestuurd door de Mane, een spiritueel leider die in oude tijden neutraal bleef tijdens conflicten. De Mane verschilt van de andere Khajiit, ook al is hij niet van een andere soort. De Mane wordt geboren wanneer Masser en Secunda (de twee manen) op één lijn staan, en een derde zeldzame maan zichtbaar is. Volgens de verhalen is er maar één Mane tegelijkertijd, maar of dit een magische oorsprong heeft, of het resultaat is van het uitmoorden van de competitie, is niet bekend. De derde mogelijkheid is de zeldzaamheid van de lunaire voorwaarden. Het voorkomen van een dergelijk scenario gebeurd waarschijnlijk eens in het leven; er is echter niets bekend over hoe vaak dit voorkomt.

Geschiedenis Edit

Tweede TijdperkEdit

Derde TijdperkEdit

Vierde TijdperkEdit

Religie Edit

GeografieEdit

Elsweyr's locatie staat vast sinds het eerste spel, The Elder Scrolls: Arena, waar het gevonden kon worden in de zuidelijke helft van het continent, aangrenzend aan Cyrodiil in het noorden en noordoosten, Valenwood naar het westen en de Topal Zee naar het zuidoosten. Elsweyr is voornamelijk een provincie van "harde onvruchtbare gronden en droge velden", met vruchtbare regio's bedekt door jungle en regenwoud in het zuiden. Elsweyr's samenleving is verdeeld langs deze lijnen, met een gestratificeerde plantage aristocratie gecentreerd op de productie van de hallucinogeen Maansuiker die de zuidelijke bossen inpalmt, en een samenleving van nomadische woestijnstammen die de woestijn en de dorre streken innemen. Elsweyr was een verkenbare streek in Arena, maar was niet meer bereikbaar tot The Elder Scrolls Online. Kleine elementen van de Khajiit cultuur komen terug in ieder spel. Skooma, een drug gemaakt van Maansuiker, wat ook een rol speelt in verschillende plotlijnen bijhorende kennis.

Inheems levenEdit

TriviaEdit

GalerijEdit

Around Wikia's network

Random Wiki