Wikia

Falkreath Vesting
FalkreathBanner.png
De banier van Falkreath
FalkreathHold.jpg
De vesting op de kaart van Skyrim
Basisinformatie
Naam Falkreath Vesting
Spel The Elder Scrolls V: Skyrim
Provincie Skyrim
Regio
Type Vesting
Hoofdstad Falkreath
Heerser Jarl Siddgeir
Gildes Duistere Broederschap
Metagegevens
Locatie-ID

Falkreath Vesting is de tweede meest zuidelijke Vesting van Skyrim, met als hoofdstad Falkreath. De Vesting is in eerste instantie van het Keizerlijke Legioen, maar de Vesting kan worden veroverd door de Stormcloaks nadat je Redding uit Fort Neugrad hebt voltooid. De Vesting kan ook van leider veranderd worden door de onderhandelingen in Hoog Hrothgar, tijdens de missie Oneindig Seizoen. De Drakengeborene heeft ook de kans om Thane van Falkreath Vesting te worden. Voor je Thane kunt worden moet je eerst een bandietenkamp uitroeien en succesvol terugkeren naar de Jarl.

AchtergrondEdit

De Vesting is de tweede zuidelijkste Vesting van Skyrim, buiten de Rift. De Vesting grenst met Cyrodiil in het zuiden en met Hammerfell in het westen, met één weg die naar beide Provincies leidt. De andere opmerkelijke stad in Falkreath Vesting is Helgen, apart van Falkreath zelf. Helgen is het eerste dorp dat de Draakgeborene zal zien tijdens zijn reis in Skyrim. Het dorp wordt ook verwoest door de draak Alduin in het begin van het spel, en dat is ook het begin van de Draken Crisis.

Falkreath Vesting is bedekt met kenmerkende dennenbossen, en wordt door de burgers beschreven als een fijne mist die de Vesting seizoensloos laten lijken. De bergen die over Falkreath rijzen zijn ver boven de sneeuwgrens en serveren een grimmige sfeer vergeleken met de rest van de Vesting. Het meest kenmerkende geografische punt in de Vesting is het Meer van Ilinalta die meer dan de helft van de Vesting bedekt, en als een bron voor de Witte Rivier fungeert.

Het is mogelijk om via een Huifkar naar deze stad te reizen, maar er rijden geen Huifkarren van Falkreath naar andere steden.

SkyrimEdit

LocatiesEdit

NederzettingenEdit

Kampen, hutten en molensEdit

Forten en torensEdit

Noordse Ruïnes/TombesEdit

Mijnen en grottenEdit

DrakenpuntenEdit

Bewaker StenenEdit

Kleine BossenEdit

HerkenningspuntenEdit

QuestsEdit

TriviaEdit

  • In het boek De Vestingen van Skyrim, is Falkreath Vesting de enige Vesting die niet genoemd word.
  • Cuhlecain regeerde over Falkreath in de Late 2e Eeuw. In die tijd werd Falkreath beschouwd als een deel van de Coloviaanse Landgoeden, en niet als een Vesting van Skyrim. Het is onbekend wanneer en waarom de Vesting werd afgestaan aan Skyrim, maar het moet ergens in de 3e Eeuw zijn gebeurd, want Uriel VII regeerde toen over het Keizerrijk, en de grens tussen Cyrodil en Skyrim was er toen al.

VerschijningenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki