Wikia

Grote Ineenstorting
Winterholdcity.png
Het overgebleven deel van Winterhold
Basisinformatie
Naam Grote Ineenstorting
Type Natuurramp
Tijdperk Vierde Tijdperk
Beginjaar [[Tijdslijn|]]
Eindjaar [[Tijdslijn|]]
Plaats Noordelijke kust van Skyrim, Winterhold
Betrokkenen
Partij 1 [[]]
Partij 2 [[]]
Partij 3 [[]]
Partij 4 [[]]
Commandant 1
Commandant 2
Commandant 3
Commandant 4
Strijdmacht 1
Strijdmacht 2
Strijdmacht 3
Strijdmacht 4
Resultaat
Slachtoffers 1
Slachtoffers 2
Slachtoffers 3
Slachtoffers 4
Winnaar
Gevolgen Winterhold grotendeels verwoest
College van Winterhold geschuwd door de lokale bevolking

De Grote Ineenstorting was een geologische gebeurtenis die een groot deel van Winterhold verwoestte. In 4E 122 zweepte een oneindig lijkende reeks stormen uit over de noordelijke kust van Skyrim, wat er voor zorgde dat het grootste deel van de stad weggesleten werd aan een alarmerend hoog tempo, en weggewassen in de Zee van Geesten. De gebeurtenis verminkte Winterhold, maar het College van Winterhold bleef nagenoeg onaangetast.

Oorzaak hypothesesEdit

BA Red Mountain.jpg

Kaart van de Rode Berg

VulkaanuitbarstingEdit

Leden van het College van Winterhold speculeren dat de oorzaak een verrijkend gevolg van de uitbarsting van de Rode Berg in Morrowind zou kunnen zijn. Deze uitbarsting vond echter plaats in het Rode Jaar 4E 5, wat 117 jaar voor de Grote Ineenstorting is.

College magiërsEdit

Vele van de lokale bevolking beschuldigen het College zelf. Indien de Stormcloaks verdreven worden, zal de Keizerlijke Jarl de Aartsmagiër Savos Aren erin vertrouwen dat het College niet betrokken was bij de gebeurtenis, hoewel de verdenkingen van de bevolking blijft. Bij gevolg blijven de magiërs en hun vennoten over het algemeen vermeden en gehaat.

EffectenEdit

Sinds het catastrofale evenement is Winterhold niet volledig hersteld. Onmiddellijke vooroordelen tegenover de Dunmer vluchtelingen van het College ontstonden, zoals gedetailleerd beschreven in een brief geschreven door de toenmalige Aartsmagiër Deneth aan de Jarl Valdimar. Ondanks een formele verontschuldiging bleven de Dunmer en de magiërs gewantrouwd.

VerschijningenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki