Wikia

The Elder Scrolls NL

Guldengroen

498pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Bestand:Gildergreen.png
Quotebg.png
"De grote boom in Whiterun's Wind District is genaamd Guldengroen, en wordt door de aanbidders van Kynareth als heilig beschouwd."
The Elder Scrolls V: Skyrim

De Guldengroen, geboren van de takken van de Ouderglans Boom, is een jonge boom die in het centrum van Whiterun staat, bij de Tempel van Kynareth. Volgers van Kynareth aanbidden de plant voor de heelkundige kwaliteiten van zijn sap.

InteractieEdit

Sinds het planten van de boom begon hij al te verwelken. Danica Pure-Lente, een priesteres van Kynareth, vraagt de Draakgeborene om sap te halen van de Ouderglans Boom om de Guldengroen, wiens sap nodig is om de gewonden en zieken van de tempel te genezen, te genezen.

Wanneer het sap teruggebracht wordt (of de jonge boom van Maurice Jondrelle gebruikt wordt), wordt de boom genezen. Op de weg tussen het Ouderglans Sanctuarium en Whiterun kan de Draakgeborene verscheidene priesteressen van Kynareth tegenkomen, die een pelgrimstocht maken naar de gerestaureerde Guldengroen.

Na de Strijd voor Whiterun zijn delen van de witte decoratieve structuur rond de Guldengroen vernietigd.

TriviaEdit

  • Deze boom zou een referentie kunnen zijn naar de Lord of the Rings' Witte Boom van Gondor. Beide bomen staan in het centrum van een grote stad, stammen af van een voorouderlijke boom, en moeten genezen worden.

QuestsEdit

Around Wikia's network

Random Wiki