Wikia

The Elder Scrolls NL

Hoofdqueeste/Skyrim

< Hoofdqueeste

498pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Tweehonderd jaren zijn alweer gepasseerd sinds de Oblivion Crisis, en nu is het het jaar 4E 201. De Hoge Koning van Skyrim is dood, vermoord door Ulfric Stormmantel in een duel. Een burgeroorlog is in het land uitgebroken. De Rebel Factie van de Stormmantels willen ervoor zorgen dat Skyrim zich afscheid van het afbrokkelende Oude Keizerrijk. Maar hun wens wordt niet door iedereen gesupport, veel mensen en leiders supporten nog steeds het Imperiale Legioen. De oorlog is schaakmat gezet. Dit schisma is de laatste profetie van de Oude Rollen (The Elder Scrolls). Het is voorspeld dat dit conflict zal leiden tot de terugkeer van de Draken, geleid door Alduin, de Noorse God van Destructie en de Wereld-Eter.

QueestenEdit

Eerste acteEdit

Tweede acteEdit

Derde acteEdit

UitzonderingenEdit

  • "Oneindig Seizoen" is alleen beschikbaar voor degenen die de "Burgeroorlog" Queesten nog niet gedaan hebben. Degenen die dit al wel gedaan hebben, zullen deze Queeste omzeilen.
  • "Paarthurnax" is volledig optioneel. Om de de verhaallijn van de Zwaarden te kunnen volgen, moet je deze Queeste voltooien. Als Paarthurnax nog steeds leeft na "Drakendoder", dan zal de Queeste verdwijnen. Als hij is vermoord, zal de Queeste weer terug verschijnen. Als je met de Grijsbaarden en Paarthurnax zelf over de vernietiging van Alduin wil praten, en je aansluiten bij de Zwaarden, is het verstandig om Paarthurnax te vermoorden nadat je Alduin hebt vermoord.

LocatiesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki