Wikia

Jurgen Windroeper
Jurgen Windcaller
Jurgen Windroeper in Skyrim
Basisinformatie
Naam Jurgen Windroeper
Ras Noorderling
Geslacht Mannelijk
Locatie {{{locatie}}}
Geboren
Gestorven
Fysiek
Lengte
Haarkleur
Kleur ogen
Huidskleur
Level {{{level}}}
Factie {{{factie}}}
Klasse Krijger
Rank Oprichter
Gilde Grijsbaarden
Essentiëel
RefID 00096FFD
Basis-ID 000F1A49

Jurgen Windroeper (Engels: Jurgen Wind-Caller) was een Noordse leider en held van het Eerste Tijdperk waarvan men gelooft dat hij de krachtigste was van alle Tongen. Hij was de oprichter van de Grijsbaarden.

BiografieEdit

Strijd om de Rode BergEdit

De Weg van de StemEdit

Oprichten van de GrijsbaardenEdit

Het was na deze confrontatie dat hij de Grijsbaarden oprichtte, een kloosterorde toegewijd aan het meesteren van de Weg van de Stem. Hij bouwde ook Hoog Hrothgar, gelegen bij de bergtop van de Keel van de Wereld, wat diende als klooster waar de Grijsbaarden mediteerden en hun Thu'um perfectioneerden.

Dood en nalatenschapEdit

TESV Jurgen Windcaller

In de Hal van Eer

Het is onbekend hoe precies Jurgen Windroeper gestorven is, maar hij werd begraven in Ustengrav samen met enkele van zijn bezittingen, waaronder zijn hoorn. Deze hoorn moet de Draakgeborene ook terughalen tijdens de Skyrim-queeste "De Hoorn van Jurgen Windroeper". Tijdens de latere queeste "Sovngarde" kan hij ook in de Hal van Eer ontmoet worden.

QuotesEdit

  • "Het lot drijft je, maar je volgt je eigen pad. Kies wijs, anders loop je in het kwade."
  • "Mijn leerlingen volgen nog steeds een moeilijk pad - de Weg van de Stem is noch wijd, nog gemakkelijk. Maar als je van het pad der wijsheid raakt zal je niet naar Sovngarde terugkeren."

TriviaEdit

VerschijningenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki