Wikia

Doorheen de geschiedenis van Tamriël zijn er verschillende Keizerrijken geweest.

Noords KeizerrijkEdit

Het eerste keizerrijk van de Noorderlingen teruggevoerd worden naar Ysgramor in het Merethische Tijdperk, maar het duurde tot Hoog Koning Harald dat het keizerrijk echt begon. Het was verantwoordelijk voor de Skyrim Verovering (begonnen tijdens Vrage's heerschappij) en eindigde met de dood van Hoog Koning Borgas van Winterhold.

Heerser Tijdsperiode
Ysgramor Late Merethische Tijdperk
Ylgar Late Merethische Tijdperk, na Ysgramor
Harald 1E 143 - 1E 221
Hjalmer 1E 221 - 1E 222
Vrage 1E 222 - 1E 2?
Gellir 1E 2? - 1E ?
Borgas 1E ? - 1E 369

Alessiaans KeizerrijkEdit

Het Alessiaans keizerrijk, ook vaak het "Eerste Keizerrijk" genoemd, werd opgericht door de slavenkoningin Alessia, nadat ze een rebellie geleid had tegen de Ayleid in het hartland Cyrodiil.

Reman KeizerrijkEdit

Lees meer: Reman Keizerrijk

Het Reman Keizerrijk, ook bekend als het Tweede Keizerrijk, was een combinatie van twee distincte dynastieën die bijna 600 jaar overspandend: de Reman Dynastie en het Akaviri Potentaat.

Septim KeizerrijkEdit

Septim DynastieEdit

Het Septim Keizerrijk of Derde Keizerrijk was opgericht door Tiber Septim in het Tweede Tijdperk. Het werd voornamelijk geregeerd door de Septim Dynastie; het einde daarvan markeerde het begin van het Vierde Tijdperk. Op zijn piek overspande het Keizerrijk het hele continent van Tamriël, en administreerde het een feodale controle doorheen de negen provincies, met een Keizer of Keizerin als hoogste heerser. Nadat de Septim Dynastie eindigde begon het Keizerrijk af te nemen.

Mede DynastieEdit

Lees meer: Mede Dynastie

Na de dood van Martin Septim had de Oudere Raad moeite met het bijeenhouden van het Keizerrijk. Het Keizerrijk werd uiteindelijk overgenomen door een Coloviaanse Veldheer genaamd Titus Mede I, nadat hij de kroon gegrepen had en de Keizerlijke Stad veroverd tijdens het Stormkroon Interregnum.

Around Wikia's network

Random Wiki