Wikia

Mannimarco
Mannimarco
Mannimarco in The Elder Scrolls Online
Basisinformatie
Naam Mannimarco
Ras Altmer
Geslacht Mannelijk
Locatie {{{locatie}}}
Geboren
Gestorven
Fysiek
Lengte
Haarkleur
Kleur ogen
Huidskleur
Level {{{level}}}
Factie
Klasse
Rank
Gilde
Essentiëel
RefID
Basis-ID

Mannimarco is de antagonist van het verhaal in The Elder Scrolls Online.

Verraad en planEdit

Als een van de originele Vijf Gezellen bedroog Mannimarco de anderen in het gebruiken van het Amulet der Koningen in een ritueel dat een Zielenbreuk zou veroorzaken, wat de grenzen tussen Nirn en Oblivion genoeg zou verzwakken om Molag Bal’s volgelingen toe te staan de Duistere Ankers te gebruiken om te proberen Nirn in Coldharbour te versmelten in een gebeurtenis bekend als een Rijkversmelting. Hij werkte met de Kanselier van de Oudere Raad, Abnur Tharn, tot dit doel.

In werkelijkheid had Mannimarco geen intentie om Molag Bal’s dienaar te blijven; hij beoogde het Amulet der Koningen te gebruiken om de Daedrische Prins in de val te lokken en zijn essentie over de tijd te absorberen en zijn plaats als Heer van Brutaliteit en Dominantie over te nemen. Om dit te bereiken had hij het Amulet der Koningen nodig.

Na het Zielenbreuk ritueel vluchtte Sai Sahan uit de Keizerlijke Stad met het Amulet en verborg hij het in de catacomben van Sancre Tor. Niet veel later werd hij gevangen genomen en naar de Hallen van Marteling in Coldharbour genomen, waar de Gravin van Angst hem mentaal en fysiek martelde voor jaren. Gedurende deze tijd plaatste Mannimarco een betovering op Sahan in het geval dat hij zou kunnen ontsnappen. Dit bleek later een wijze beslissing, want de Vestige slaagde erin hem te bevrijden.

Ring van Stendarr's GenadeEdit

Uiteindelijk werd Mannimarco verraden door Abnur Tharn, die bevrijd werd van het Kasteel van de Worm door de Vestige en Lyris Titaangeborene. De twee magiërs vochten een magisch duel dat Mannimarco verloor toen de Vestige hem in de rug trof, wat zijn concentratie verbrak en hen toestond te ontsnappen.

Tijdens Sahan’s marteling had Mannimarco geleerd dat Sai de Ring van Stendarr’s Genade nodig zou hebben om het Amulet van haar verstopplaats terug te halen. De Koning der Wormen zond een Daedrische Titaan naar de locatie van de ring, de Abdij van Blades in Hammerfell. De Vestige, Lyris Titaangeborene, Abnur Tharn en Sai Sahan arriveerden niet lang daarna en slaagden erin het beest te doden, hoewel niet voordat het het grootste deel van de abdij verwoest had en het merendeel van de studenten gedood. De leider van de abdij, Kasura, had de ring verborgen in de dichtstbijzijnde catacomben die de overschotten van Sai’s voorouders bevatten. Mannimarco verscheen in de catacomben en deed de doden opstaan in een poging de Vestige te stoppen, wat mislukte.

Mannimarco's doodEdit

Mannimarco ging verder met het monitoren van Sai’s beweging door zijn betovering. Uiteindelijk gingen de Vijf Gezellen naar Sancre Tor om het Amulet te halen, en de Koning der Wormen reisde zelf daarheen en onthulde zijn plan voor Molag Bal aan hen. Hij legde uit dat de beschermingen van Stendarr die Sai op de kamer geplaatst had om het Amulet te behelzen, hem zou verbergen uit Molag Bal’s zicht tot hij klaar was om toe te slaan. Mannimarco probeerde hen dan te doden door de doden op te roepen, maar de Vestige slaagde erin Mannimarco te confronteren en hem te doden. Zijn geest ontsnapte echter en beloofde dat dood hem niet lang zou tegenhouden.

Op dat moment verscheen Molag Bal in Sancre Tor en greep Mannimarco’s geest, en, onthullend dat hij zijn verraad had zien aankomen, sleurde hij hem schreeuwend in Coldharbour. Daar werd hij gemarteld door ondoden in Harten Verdriet, de zetel van Molag Bal’s macht in Coldharbour.

Harten VerdrietEdit

Toen de Vijf Gezellen arriveerden in Harten Verdriet om het ritueel met het Amulet der Koningen uit te voeren, vonden ze Mannimarco magisch vastgeketend aan een stenen tafel. De Vestige heeft dan de keuze hem vrij te laten, of hem aan zijn duistere lot over te laten. Indien hij bevrijdt wordt, verdwijnt Mannimarco van Coldharbour, bewerend dat de toekomstige generaties de Vestige zouden vervloeken omwille van deze beslissing.

Around Wikia's network

Random Wiki