Wikia

The Elder Scrolls NL

Mens

498pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Mens
[[Bestand:|px]]
Basisinformatie
Spel
Speelbaar Ja (altijd)
Origine
Type
Voorouders
Thuisland
Eerste verschijning
Laatste verschijning
Benamingen
Leden
Fysiek
Lengte {{{lengte}}}
Haarkleur {{{haar}}}
Kleur ogen {{{ogen}}}
Huidskleur {{{huid}}}
Kenmerken
Magie
Strijd
Dief

Mensen als een collectieve term omslaat alle mensen van het menselijke ras in de Tamriëlische cultuur. Mannelijke mensen, als een groep, worden naar gerefereerd als "mannen" terwijl vrouwelijke mensen "vrouwen" genoemd worden. Een combinatie van mannelijke en vrouwelijke personen noemt men "mens".

Drastisch verschillend in cultuur en fysiologie van de Mer en het Beestenvolk, zijn mensen genetisch capabel om voort te planten met de andere twee, en terwijl er rumoeren bestaan dat dit ook voor de andere twee gaat bestaan, blijft dit onbewezen.

Mensen komen in een grote variatie aan huidskleur en pigment, afhankelijk van rassen, met Noorderlingen en Bretoenen als de bleekste en Roodwachten als de donkersten. Van het menselijke ras bestaan er op het moment vier subrassen op het Tamriëlische continent: Keizerlijken, Noorderlingen, Bretoenen en Roodwachten. De Neden zijn een uitgestorven menselijk ras waarvan de meesten van deze subrassen voortkomen, met uitzondering van de Roodwachten.

Verschillende mensen kwamen van Akavir tijdens de heerschappij van Reman Cyrodiil. Deze mensen vormden de Blades. Het is onbekend of er nog steeds mensen bestaan op het Akaviri continent.

Etymologie en gebruikEdit

De term "Mens" vindt zijn oorsprong in de menselijke taal. Met dit woord wordt bedoelt "zij" of "ons" - groep van mensen. De term is analoog met het woord "Mer" in de oude Aldmeri taal. De twee raciale groepen begonnen elkaar bij deze naam aan te spreken en vinden het niet beledigend. Ze refereren ook naar hun eigen soort met deze term. Dit is waarschijnlijk omdat ze een zekere wantrouw voor elkaar delen en de arrogantie om zichzelf beter te wanen.

OrigineEdit

FysiologieEdit

Verschillende mensenrassenEdit

De verschillende mensenrassen
Naam Uitleg Afbeelding
Tamriëlische mensenrassen
Noorderlingen
SepLnUp Nord a1&c1.png

Noorderlingen in Skyrim

Keizerlijken
SepLnUp Imperial a1&c2.png

Keizerlijken in Skyrim

Roodwachten
SepLnUp Redguard b3&c5.png

Roodwachten in Skyrim

Bretoenen
Breton-Skyrim.jpeg

Bretoenen in Skyrim

Oude mensenrassen
Atmoranen
Neden
Nede (Online).png

Een Nedische krijger op het strijdveld

Andere mensenrassen
Keptu
Akaviri
Akaviri Commander Mishaxhi.png

De geest van de Akaviri commandant Mishaxhi

Kothringi
Orma

VerschijningenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki