Wikia

Nhalan
[[Bestand:|px]]
Basisinformatie
Naam Nhalan
Ras Nede, Draugr
Geslacht Mannelijk
Locatie Shada's Tranen
Geboren Eerste Tijdperk
Gestorven
Fysiek
Lengte
Haarkleur
Kleur ogen
Huidskleur Blank
Level
Factie
Klasse
Rank Draken Priester
Gilde
Essentiëel Nee
RefID
Basis-ID
Quotebg.png
"You may call me Nhalan. I was a priest of the cult of the stars in this city when it came under attack by Yokudans from across the sea. Shada cursed me twice. I was forced to drink the water, but to remain conscious, watching as my people slowly went mad under Shada's influence."
―Nhalan[src]

Nhalan is een vervloekte Needse sterren priester die de Vestige tegen kan komen in de Begraving Ruïnes van Shada's Tranen. Hij zal de Vestige helpen met het reinigen van het water en het verslaan van de stadsverdediging, met de voorwaarde dat zij hem bevrijden van zijn vloek.

AchtergrondEdit

Nhalan leefde tijdens de invasie van Craglorn door Keizer Tarish-Zi van Yokuda in het Eerste Tijdperk, en vertelt dat de stad de hulp van de Celestialen zocht en sterk tegen het voorstel van de Nereid waren. Generaal Zal'ik bracht hem naar Shada, de leider van de Nereid, voor verraad. Zij dwong hem het betoverde water te drinken, wat hem in een Draugr veranderde. Daarna vervloekte ze hem nogmaals, en dwong hem helder te blijven tijdens de gebeurtenis, waarna zij de vloek aan Zal'iks ziel bond. Sindsdien heeft hij zich al duizend jaar in de stad bevonden.

InteractiesEdit

The Reason We FightEdit

Nhalan zal in de begraving ruïnes staan te wachten. Hij zal de Vestige visioenen uit het verleden laten zien. In het tweede visioen is een gevangen Nhalan te zien:

Zal'ik: "Nhalan, you speak of treason! Do you want the Yokudans to come here, pillage everything we've built, murder us all? Do you want that?"
Nhalan: "Better a quick death to Yokudan steel than a lifetime as slaves to those creatures. We should call on the stars for protection―as our ancestors did―and have nothing to do with these Nereids and their sorcery!"
Zal'ik: "I've heard enough. Take him to Shada."

Na het verslaan van de Vlees Atronach Debruz zal Nhalan naast de trap staan te wachten. Hij is verbaasd dat de atronach zo makkelijk te verslaan was, gezien het feit dat het zoveel Yokudanen vermoord heeft tijdens de invasie. Hierdoor denk hij dat Zal'iks magie verzwakt. Nadat Zal'ik verslagen is zal Nhalan de Vestige een boek geven genaamd Speculations on a Cure for the Dreadful Corruption, Imposed by Shada on the City of Water, On the Eve of the Invasion of Tarish-Zi, wat informatie bevat over het genezen van mensen die Shalas water hebben gedronken.

VerschijningenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki