Wikia

The Elder Scrolls NL

Nirn

498pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Nirn wordt door buitenwereldlijke wezens Sterfelijke Rijk genoemd. De exacte reden en specificaties achter Nirn's ontstaan zijn niet zeker. Toch stemt iederen toe dat de godheid Lorkhan en de Acht Goddelijkheden een onmiskenbare rol gespeeld hebben in de schepping van deze planeet.

Twee manen, Masser en Secunda, omcirkelen Nirn. Ze zijn Lorkhan's uiteengevallen lichaam. Nirn is het centrum van Mundus, de locatie van de Elder Scrolls games. De verdere hemels zijn gevuld met sterren. Deze sterren zijn holen of poorten doorheen Oblivion naar Aetherius en zijn van magisch belang dankzij de wezens die ze geopend hebben, de Magna Ge.

OntstaansmythenEdit

Er zijn veel theorieën over hoe Lorkhan Nirn heeft geschapen; variërend van dat de andere Aedra vrijwillig meehielpen, tot Lorkhan die de anderen lokte in het hem meehelpen. In ieder geval is het algemeen erkend dat de Aedra hun kracht en energie ervoor gaven, en de meerderheid het project opgaven nadat ze de prijs hadden gerealiseerd. Degenen die dat niet deden werden de Acht Goddelijkheden (Engels: Eight Divines). In The Elder Scrolls IV: Oblivion verkondigt Mankar Camoran dat Nirn mogelijk een verlenging is van het rijk Oblivion.

MaanactiviteitEdit

Axiale helling en klimaatEdit

GeografieEdit

TamriëlEdit

Lees meer: Tamriël

Tamriël is geografisch interessant omwille van de bergen, toendra, koude woestijnen, warme woestijnen, moerasachtige regio's, graslanden, tropische regenwouden en een betwistbaar grote vulkaan. De diversiteit van de biomen is uniek aangezien de hete woestijn begrensd wordt door koude bergen in het noorden. Ook bekend als Dageraads Schoonheid in de taal van de Altmer heeft Tamriël ook een eilandengroep van eilanden genaamd de Summerset Isles, die het thuisland werden van de Altmer of de "Hoog Elfen", nadat ze hun eigenlijk thuisland Aldmeris verlaten hadden.

YokudaEdit

Lees meer: Yokuda

Niet veel is bekend over Yokuda aangezien het bijna vernietigd werd in een onbekend catastrofaal evenement, maar het lijkt erop dat het een saai, rotsachtig, heuvelachtig woestijnlandschap was. Het is bekend dat het het origineel thuisland van de Roodwachten was voordat het onbewoonbaar werd.

AtmoraEdit

Lees meer: Atmora

Atmora is een kale en ijskoude woestenij. Het is deze extreme koude dat veroorzaakte dat het water in de Zee van Geesten die Tamriël en Atmora begrensd zo ijsachtig werd. Dit bevroren land is ook waar de Noorderlingen van Skyrim eigenlijk van komen, hoewel niet veel reizen terug gemaakt worden.

AkavirEdit

Lees meer: Akavir

Bijna niets is geweten over de geografie van Akavir. Wel weet men dat het continent opgesplitst is in vier oorlogvoerende koninkrijken, met ieder een eigen ras: Tang Mo, Kamal, Ka Po' Tun en Tsaesci. Akavir is geweten om ooit het thuis te zijn geweest voor de Draken. De Blades, oorspronkelijk van Akavir waar ze bekend waren als de Drakenwacht, liepen over om Reman Cyrodiil te dienen in hun zoektocht naar een Draakgeborene.

PyandoneaEdit

Lees meer: Pyandonea

Pyandonea is het eiland-continent gelegen naar het verre zuid-westen van Tamriël en thuisland van de ontwijkende Maormer. Het eiland bestaat uit dichte regenwouden die onderdak bieden aan de zuidelijke watergeesten. Dankzij dat de bevolking Mer zijn, is er speculatie dat Pyandonea in feite deel is van Tamriël.

ThrasEdit

Lees meer: Thras

Thras, ook gekend als het Koraalkoninkrijk, was een machtige kracht tegen de Summerset Isles sinds voordat de tijd opgeschreven werd. De Sload zouden zelfs Summerset een deel van Thras hebben beschouwd op een bepaald punt.

AldmerisEdit

Lees meer: Aldmeris

Weinig is bekend over Aldmeris (ook of het nog steeds bestaat). De Altmer beweren dat dit continent de geboorteplaats was van zowel de elfen als van mensen.

TriviaEdit

  • 'Nirn' betekent 'Arena' in het Ehlnofex

Around Wikia's network

Random Wiki