Wikia

Nirnwortel (Engels: Nirnroot) is een plant gekend voor zijn hoorbare vibrerende geluiden. De plant is al verschenen in The Elder Scrolls IV: Oblivion, The Elder Scrolls V: Skyrim en The Elder Scrolls Online. In Skyrim komt a een variatie, de Karmozijn Nirnwortel, voor. In de volgende provincies is Nirnwortel al gevonden:

GeschiedenisEdit

Kruidenkenner Chivius Regelliam merkte op dat een zonne-event die bekend staat als de Zonnendood de aanwezigheid van de Nirnwortel sterk uitdunde in Tamriël, omdat Nirnwortel een oppervlakte plant is, waarvoor de zon van vitaal belang was. Een theorie over hoe de plant overleefde, is dat de explosie van de Rode Berg de grond in Cyrodiil helende eigenschappen gaf, waardoor de plant zonder licht kon overleven. De Dunmer gebruikten de vulkanische as, vermengd met grond als een geneesmiddel voor Bederf, wat deze theorie verder ondersteunt. Het is nog steeds onbekend waarom Nirnwortel een blauwwitte gloed uitslaat, en nog steeds grotendeels onbestudeerd.

"Nirnwortel" wordt zo genoemd omdat het een wortel van Nirn is, de planeet waarop The Elder Scrolls zich afspeelt.

VerschijningenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki