Wikia

Vrij
Unbound
Basisinformatie
Naam {{{naam}}}
Spel The Elder Scrolls V: Skyrim
Opdrachtgever Geen
Regio {{{regio}}}
Locatie Helgen
Vorige queeste Start van het spel
Volgende queeste Voor de Storm
Beloning
Beloning Vrijheid

Opgepakte buit

Progressie in verhallijn
Goud beloning {{{goud belon}}}
Reputatie {{{reputatie}}}
Dispositie {{{dispositie}}}
Metagegevens
Factie {{{factie}}}
Type Main Quest
Quest ID MQ101

Ongebonden (Engels: Unbound) is een queeste in The Elder Scrolls V: Skyrim. Het fungeert als een inleidingsmissie waarin de speler de basis van het spel leert.

Achtergrond Edit

Quotebg.png
"Ik ben gevangengenomen door het Keizerrijk en veroordeeld tot de doodstraf samen met een paar Stormcloak rebellen. We zijn naar Helgen gebracht, maar voordat ik geëxecuteerd werd, kwam Alduin tevoorschijn en viel hij het dorp aan. Ik moet een andere weg uit het dorp vinden."
―Dagboek

Personage aanmaken Edit

Een personage maken lijkt veel op hoe het was in Oblivion. Het ontwerp van de Draakgeborene is veel meer gedetailleerd dan in Oblivion en heeft ook meer opties om uit te kiezen. Het ras, gewicht, geslacht en meer kan worden bepaald. De keuzes die gemaakt worden zullen soms invloed hebben op de manier waarop mensen reageren op de Draakgeborene.

Hadvar's commentaar wanneer hij de Draakgeborene roept zullen veranderen gebaseerd op het gekozen ras.

Ras Hadvar's commentaar
Altmer Jij hoort niet bij de Thalmor Ambassade, of wel, hoge elf? Nee, dat kan niet kloppen...
Argonian Ben jij een familielid van een van de Riften dokwerkers, Argonian?
Bosmer Niet veel boselfen maken de keuze om alleen naar Skyrim te komen.
Bretoen Kom jij uit Daggerfall, Bretoen? Op de vlucht voor plannen van het hof?
Dunmer Nog een vluchteling? De Goden hebben jullie mensen echt verlaten, donkere elf.
Keizerlijke Jij bent ver weg van de Keizerlijke Stad. Wat kom je doen in Skyrim?
Khajiit Hoor jij bij een van de handelskaravanen, Khajiit? Jou soort lijkt ook altijd moeilijkheden te vinden.
Noorderling Je hebt een slecht tijdstip uitgekozen om terug te keren naar Skyrim, bloedverwant.
Orsimer Kom jij uit een van die bolwerken, Orc? Hoe ben je hier beland?
Roodwacht

Wat doe jij hier, Roodwacht? Ben je een huurling? Een zeiler van Stros M'Kai?

DoorlopingEdit

'Tullius: "Ulfric Stormcloak. Sommige mensen hier in Helgen vinden je een held. Maar een held gebruikt geen kracht als De Stem om zijn koning te doden en zijn regering omver te werpen."
Ulfric: "<gedempt geknor>"
Tullius: "Jij bent met deze oorlog begonnen, hebt Skyrim in chaos gestort, en nu gaat het Keizerrijk je stoppen, en de vrede herstellen."

Aanval van de draak Edit

Net voordat de Keizerlijke Beul de mogelijkheid krijgt om de Draakgeborene te onthoofden en het spel te eindigen net nadat het begonnen is, arriveert Alduin en onderbreekt de executie. Met de stad in chaos en de onderbroken executie ontsnapt de Draakgeborene. Rennend naar een toren in de buurt ontmoet de Draakgeborene Ralof en Ulfric Stormcloak, die ook zijn ontsnapt. De Draakgeborene komt er al snel achter dat hun schuilplaats niet veilig is. Wanneer Ralof en de Draakgeborene naar boven lopen, blaast Alduin een gat in de muur met de dood van een Stormcloak tot gevolg. Ralof zal de Draakgeborene zeggen dat hij uit de toren moet springen en dan in een herberg moet landen. Hij belooft dat hij de Draakgeborene weer zal ontmoeten wanneer het kan. Na de sprong en het verlaten van de herberg, komt de Draakgeborene er achter dat Helgen zwaar beschadigt is. Veel gebouwen liggen in puin, of staan in de brand. Nadat de Draakgeborene de straat op rent zal een Keizerlijke Soldaat genaamd Hadvar zeggen dat de Draakgeborene hem moet volgen om in veiligheid te komen. Hadvar zal de Draakgeborene leiden naar het Helgen Toren. Bij de ingang komt Ralof ook weer tevoorschijn.

Op dat moment moet of Ralof of Hadvar gevolgd worden om de Draakgeborene te vergezellen. Deze keuze zal een paar kleine veranderingen veroorzaken tijdens de quests voor de Burgeroorlog, maar ze hebben geen invloed op de partijen die gekozen kunnen worden.

Helgen Toren Edit

Het enige grote verschil aan het begin van het spel tussen het volgen van Ralof en het volgen van Hadvar is dat wanneer Hadvar gevolgd wordt, de Draakgeborene Lichte Uitrusting krijgt, maar als Ralof gevolgd wordt, krijgt de Draakgeborene Zware Uitrusting (deze is later apart te verkrijgen).

Ralof volgen Edit

Hadvar volgen Edit

DagboekEdit

Trivia Edit

GalerijEdit

  • Aankomen in Helgen
  • Aankomen in Helgen
  • Net van de wagen
  • Vlak voor de onthoofding
  • Alduin spuwt vuur
  • Onder aanval

Around Wikia's network

Random Wiki