Wikia

Oog van Magnus
TESV Eye of Magnus.png
Het Oog van Magnus
Basisinformatie
Spel The Elder Scrolls V: Skyrim
Mod [[]]
Kenmerken
Type Artefact
Kenmerken {{{kenmerken}}}
Effecten
Metagegevens
Gewicht
Waarde
Vorm ID

Het Oog van Magnus is een oeroud, magisch artefact voor het eerst ontdekt door Atmoraanse kolonisten tijdens het late Merethische Tijdperk, toen de eerste groep geleid door Ysgramor naar Skyrim kwam en de stad Saarthal stichtte.

Later vonden Tolfdir en de Draakgeborene van het College van Winterhold deze reliek in de ruïnes van de oeroude Noordse stad Saarthal tijdens de gebeurtenissen van The Elder Scrolls V: Skyrim.

GeschiedenisEdit

OntdekkingEdit

TESV Psijic Order Visit.png

Quaranir bezoekt de Draakgeborene.

Bij het binnenkomen in de kamer waar het Oog zich bevindt, ontdekken Tolfdir en de Draakgeborene dat de gigantische bol bewaakt wordt door een Draugr genaamd Jyrik Gauldurson, één van de zonen van de oeroude aarstmagiër Gauldur. Wanneer een poging gedaan wordt om Jyrik aan te vallen, beseft Tolfdir dat het Oog Gauldurson toestaat om onkwetsbaar te zijn. Hij begint bliksemspreuken op het Oog te werpen, wat vervolgens de Draakgeborene toestaat Jyrik te beschadigen en uiteindelijk doden.

Na het wezen verslaan te hebben, stuurt Tolfdir de Draakgeborene terug naar het College. Daarna moet de Draakgeborene tijdens de quest Aan de boeken slaan (Engels: Hitting the Books) verschillende onderzoeksmaterialen terugvinden uit Vielgloed Toren (Engels: Fellglow Keep). In het boek Nacht van Tranen (Engels: Night of Tears) kan men meer lezen over deze objecten.

Later verschijnt Quaranir, een lid van de Psijische Orde aan de Draakgeborene en verteld hij dat het object gevaarlijk is. Hij raadt vervolgens aan om de Augur van Dunlain te bezoeken. Dit leidt vervolgens tot de zoektocht naar de Staf van Magnus.

Ancano's verraadEdit

Nadat de Draakgeborene terugkeert naar het College, leert hij dat Ancano de kracht van het Oog aan het aftappen is en ontzaglijke kracht verworven heeft. De Draakgeborene moet vervolgens naar Labyrinthian reizen om de Staf van Magnus te situeren. De staf moet gebruikt worden om door een magische barrière te breken en de kracht van het Oog te absorberen om Ancano te verslaan.

Wanneer Ancano verslagen is, verschijnen Quaranir en twee andere Psijische monniken. Quaranir zegt dat de wereld niet klaar is voor de ongelimiteerde kracht van het Oog en dat de Psijische Orde het zal bewaken. Hij en de andere twee monniken teleporteren vervolgens samen met het Oog weg.

OorsprongEdit

Men kan Tolfdir zich horen afvragen wat de runentekens op het artefact zijn: "Het is niet Dwemer... niet Falmer... zeker niet Daedrisch..."

Een andere mogelijke origine die niet vermeld werd door Tolfdir is de mogelijkheid dat het Oog een Aedrisch artefact is van origine, namelijk gecreëerd door de Aedrische godheid gekend als Magnus, die de Staf van Magnus creëerde. Het is op de moment onbekend of hij ook het Oog van Magnus maakte.

QueestenEdit

VerschijningenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki