Wikia

The Elder Scrolls NL

Orsimer/Algemeen

< Orsimer

498pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Orsimer
SepLnUp Orsimer b4&amp;d2.png
Orsimer in Skyrim
Basisinformatie
Spel The Elder Scrolls: Arena
The Elder Scrolls II: Daggerfall
The Elder Scrolls III: Morrowind
The Elder Scrolls IV: Oblivion
The Elder Scrolls V: Skyrim
The Elder Scrolls Online
Speelbaar Ja (overal)
Origine
Type Mer
Voorouders Altmer
Thuisland Orsinium (stad)
Eerste verschijning
Laatste verschijning
Benamingen Orsimer
Orcs
Paria volk
Leden Categorie:Orsimer
Fysiek
Lengte Groot en breedgebouwd
Haarkleur Meestal donker
Kleur ogen
Huidskleur Lichtgroen tot donkerbruin
Kenmerken
Magie Vaardig
Strijd Zeer vaardig
Dief

De Orsimer, ook bekend als Orcs, worden als barbaren beschouwd door de meeste andere soorten op Nirn, ondanks dat ze eigenlijk een genotype van de Mer-bloedlijn zijn. Ze zijn afkomstig uit Orsinium, een grensgebied tussen Hammerfell en Skyrim, maar ze komen ook vaak voor in andere regio's van Tamriël.

De Orc heeft een robuust beestachtig uiterlijk en een verwilderde structuur. Het zijn elfen die waarschijnlijk het dichtst bij het aanvankelijke ontstaan zijn gebleven ten opzichte van andere Mer. De cultuur heeft iets weg van een jagers en verzamelaars cohesie. Het recht van de sterkste of machtigste geeft een Orc een verhevenheid boven andere van zijn of haar soort. Er is een duidelijke onderscheid tussen vrouwelijke en mannelijke Orc's dien een meer traditionele verstandhouding suggereert. De mythische en magische kusten van de andere Mer mogen hen dan in de essentie niet van naturen welgevallen zijn ze staan toch nog dicht bij een on-verheven grondslag.

OrsiniumEdit

BurchtenEdit

FysiologieEdit

GeschiedenisEdit

In het midden van het Merethische Tijdperk poogden een groep Altmer en hun leider Trinimac de bewegingen van de profeet Veloth en de Chimer te stoppen. De Daedrische Prins Boethiah at Trinimac, waardoor zijn lichaam en ziel gecorrumpeerd werden, en wekte op als de Daedrische Prins Malacath. Als resultaat veranderden ook zijn volgelingen, later bekend als de Orsimer of het Paria Volk. De vroege Orcische volkeren volgden een stam- en onafhankelijke levensstijl. In plaats van één streek op te eisen, vestigden ze zich in verschillende provincies die hun levens en noden pasten en vormden kleine dorpjes. Veel van deze provincies lagen in het moderne Skyrim en High Rock.

Uiteindelijk werd Orsinium opgericht door de Orc-chef Torug gro-Igron. In het begin was het slechts een kleine collectie van hutten, maar toen woord spreidde naar andere Orcs van Tamriël van deze groeiende samenleving hoog in de Wrothgarische Bergen, werd het snel het thuis van meer permanente structuren. In het begin dachten de andere rassen van Tamriël dat het een plaats geregeerd door een wilde wetgeving die haar buren langsheen Bjoulsae Rivier plunderde. Het werd door de Bretoenen gedacht dat het niet meer was dan een kleine verlaten bergregio waar de Orcs hun onderhoud van de rotsen schraapten en stiekem de landen en de gevestigde levensvreugde van hun vallei-gebonden buren wouden hebben. Orcse historici beweren echter dat dit Bretoense bijgelovigheid en overdrijving is. Zij beweren dat Orsinium altijd een vredevol land was waarvan de inwoners hun weg gingen door landbouw en handel.

Na de Belegering van Orsinium in 1E 980 werden de Orcs weinig meer dan ongedierte en monsters in de ogen van de gemiddelde Tamriëlische inwoner, aangezien ze geen provincie hadden die ze hun thuis konden noemen. Vele Orcs poogden nieuwe stadstaten te stichten, maar zonder succes. Deze vestigingen werden meestal vernietigd voordat ze goed en wel opgericht waren.

In 3E 399 echter verkreeg een Orc visionair genaamd Gortwog gro-Nagorm de site van de voormalige samenleving van Orsinium en begon met het reconstrueren van een nieuwe stad voor de Orsimer van Tamriël. Terwijl het groeide, geloofden velen dat het zou instorten, net zoals haar voorgangers. Gortwog, echter, bewees een geweldig politieker en diplomaat te zijn en slaagde erin overeenkomsten met Orsinium's buren te verkrijgen, wat leidde tot de bloei van Orsinium. Hij overlegde met Uriel Septim VII in handel en sociale overeenkomsten en, voor de eerste keer, werden de Orcs serieuze politieke spelers naast de andere rassen.

De Orcs hebben en sterke, maar weinig vermelde bond met het Elven Keizerrijk. De Orsimer hebben ook een relatief sterke historische band met de Bretoen en van High Rock. De redenen voor dit zijn onbekend, maar de relatie is waarschijnlijk ontstaan doordat de rassen in dezelfde regio leefden.

Religie en cultuurEdit

PersoonlijkheidEdit

Relatie met andere rassenEdit

VerschijningenEdit

GalerijEdit

  • Orc (Arena)
  • Dode Orc (Daggerfall)
  • Orc (Daggerfall)
  • Mannelijke en vrouwelijke Orc (Morrowind)
  • Orc (Oblivion)
  • Verschillende Orcs (Skyrim)
  • Een speler-Orc (Skyrim)
  • Een Orc die tegen de Draakgeborene vecht (Skyrim)
  • Een Orc in een kerker (Skyrim)
  • Een Orc in de wildernis (Skyrim)
  • Een Orc in Orcse uitrusting (Skyrim)
  • Concept art - mannelijke Orc (Skyrim)
  • Concept art - vrouwelijke Orc (Skyrim)
  • Concept art - zijaanzicht Orc (Skyrim)
  • Concept art - Orc gezichten (Skyrim)
  • Mannelijke en vrouwelijke Orsimer (Online)
  • Orsimer smid (Online)
  • Twee Orsimer (Online)
  • Orc in een taverne (Online)
  • Orsimer krijger (Online)

Around Wikia's network

Random Wiki