Wikia

Generaal Tullius
Tullius
Basisinformatie
Naam Generaal Tullius
Ras Keizerlijke
Geslacht Mannelijk
Locatie {{{locatie}}}
Geboren
Gestorven
Fysiek
Lengte
Haarkleur
Kleur ogen
Huidskleur
Level {{{level}}}
Factie
Klasse
Rank
Gilde
Essentiëel
RefID
Basis-ID

Tullius is de keizerlijke generaal van Skyrim. Hij kan gevonden worden in Castle Dour. Hij draagt een unieke uitrusting en een normaal Keizerlijk zwaard. Hij is gebaseerd op een buste van Julius Caesar, maar hij heeft niet hetzelfde charisma.

AchtergrondEdit

Tullius is een soldaat uit Cyrodiil die naar Skyrim is gezonden door Keizer Titus Mede II,om de Burgeroorlog te stoppen. Tullius wordt als eerste gezien in Helgen waar hij Ulfric Stomcloak veroordeelt. Maar Alduin valt aan en voorkomt dat Ulfric wordt onthoofd en de Stormcloaks ontsnappen.

Politiek oogpuntEdit

Tullius is tegen het Wit-Goud Concordaat en de Thalmor, wat vrij ironisch is omdat zijn tegenstander Ulfric Stormcloak dit ook is. Je komt hier achter in de queeste Oneindig Seizoen als Ulfric zijn verontwaardiging uit over Elenwen die ook aanwezig is, en Tullius dat ook is. Ondanks hij bevelhebber is van het Keizerlijk Legioen in Skyrim, is hij niet geïnteresseerd in de cultuur en geschiedenis van Skyrim. Maar als de Draakgeborene de Burgeroorlog wint voor het Keizerrijk zal hij zeggen dat ondanks dat hij "De Noorderlingen nooit zal begrijpen" maar dat hij wel veel respect voor ze heeft gekregen en zegt hij dat "De hardheid van Skyrim een man zijn echt karakter laat vinden." Hij is ook van mening dat de Stormcloaks een rebellie zijn, terwijl Legaat Rikke denkt dat het een zaak is waarvoor ze vechten.

InteractiesEdit

Keizerlijke LegioenEdit

Als de Draakgeborene de kant van het Keizerlijke Legioen kiest komt Tullius in veel queestes voor. 

De Slag om WindhelmEdit

Tullius zal een speech geven om zijn mannen moed in te spreken voor De Slag om Windhelm. Hij en Rikke volgen de speler door de straten van Windhelm tot het Paleis der Koningen. Als ze daar zijn eist Tullius dat Ulfric en Galmar zich overgeven. Meteen daarna start er een gevecht en als het gevecht klaar is vraagt Ulfric of de Dragonbornhem vermoordt, omdat dat voor een beter lied zorgt. De speler kan dit verzoek afwijzen en Tullius de eer geven. Hierna lopen Tullius en Rikke naar buiten voor nog een speech, en zegt dat de soldaten meer geld krijgen en de families van de gevallen soldaten ook geld krijgen. Daarna vertelt hij dat hij hier nog langer blijft, omdat hij Skyrim "Ondanks de kou als thuis is gaan zien."

De Slag om SolitudeEdit

Als de Dragonborn de kant van de Stormcloaks heeft gekozen worden hij en zijn rechterhand Rikke verslagen. Ulfric zegt dat de speler de eer mag hebben om Tullius te doden.Het maakt niet uit wat de speler kiest, Tullius sterft. Voor zijn dood geeft hij toe dat Ulfric gelijk had over het verval van de dynastie van de Medes, en over de onzekere toekomst van Skyrim, maar met zijn laatste woorden zegt hij dat de Thalmor het meeste aan de oorlog hadden.

Around Wikia's network

Random Wiki