Wikia

The Elder Scrolls NL

Valenwood

497pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Valenwood
[[Bestand:|px]]
Valenwood.jpg
Basisinformatie
Naam Valenwood
Spel The Elder Scrolls
Provincie [[]]
Regio
Type Provincie
Hoofdstad [[]]
Heerser
Gildes
Metagegevens
Locatie-ID

Valenwood is een zuidwestelijke regio van het Keizerrijk van Tamriël in The Elder Scrolls en tevens het thuisland van de Bosmer (Woud Elfen).

GeografieEdit

GeschiedenisEdit

Eerste TijdperkEdit

Tweede TijdperkEdit

Derde TijdperkEdit

Vierde TijdperkEdit

InwonersEdit

BosmerEdit

Lees meer: Bosmer

De Bosmer zijn de grootste bevolkingsgroep in Valenwood. Hun strikte "Groen Pakt" verbiedt hen om hout of andere plantaardige derivaten als bouwmateriaal te gebruiken. Dit pakt heeft ook regels dat een gevallen vijand compleet geconsumeerd moet worden voordat drie dagen voorbij gaan. Ze kunnen ook niets roken van plantaardige natuur. Beenderpijpen zijn normaal, en worden gevuld met rupsen en boomlarven. Ook hebben ze een diepgewortelde angst voor Necromancie.

ImgaEdit

Lees meer: Imga
Imga.jpg

De Imga.

De Imga, of Grote Apen, zijn een inheems beestenvolk van Valenwood. Ze zien de Altmer als hun heren en meesters, en als een portret van een ideale, beschaafde samenleving. De Imga pogen de Altmer te imiteren op verschillende manieren: ze dragen capes, oefenen met het duelzwaard en proberen te spreken met perfecte voordracht en hoffelijke manieren, ondanks hun kiezelachtige baritonstemmen. Iedere Imga heeft een soort titel, zij het baron, graaf, hertog of iets gelijkaardig, wat ze ook gebruiken om de leden van de Thalmor aan te spreken. Er zijn geen Imga die eigenaars zijn van landen.

Extremere Imga scheren hun lichamen en poederen hun huid wit om meer op Altmer te lijken. Daarbij snijden ze zichzelf vaak, wat resulteert in een naakte witte aap, met een huid vol rode stippen van bloed, paraderend langs de handelsposten van Valenwood met een gemaakte edelheid. De Imga achten de Mensen als een minder beestenvolk, en doen alsof ze hun geur extreem beledigend vinden.

ReligieEdit

Lees meer: Bosmer Pantheon

De hoofdgod die de Bosmer aanbidden is Y'ffre. Het Bosmer pantheon wordt door Variëteiten van Geloof in het Keizerrijk (Engels: Varieties of Faith in the Empire) opgelijst als volgend: Auri-El, Y'ffre, Arkay, Z'en, Xarxes, Baan Dar, Mara, Stendarr, Lorkhan, Herma-Mora, Jone en Jode. De Bosmer vereren ook een god genaamd Ius.

FalinestiEdit

Lees meer: Falinesti

De wandelende stad van de Bosmer Koning bevindt zich in het zuiden in de zomer en in het noorden tijdens Hearth Fire. Het is de grootste van graht-oaks, wiens magie ingeroepen werd bij het aanbreken van opgenomen geschiedenis. De Camoran troon is ergens in de hoogste takken, net zoals verscheidene andere woningen. Bosmer klimmen over het oppervlak of zwaaien voorzichtig van niveau tot niveau met doornachtige lianen. Mensen zijn doorgaans te rusteloos door de stad om er lang te blijven, hoewel Imga (Grote Apen) en Orcs vrij normaal zijn.

TriviaEdit

VerschijningenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki