Wikia

The Elder Scrolls NL

Veloth

498pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Veloth
240px
Een afbeelding van Veloth
Basisinformatie
Naam Veloth
Ras Chimer
Geslacht Mannelijk
Locatie {{{locatie}}}
Geboren
Gestorven
Fysiek
Lengte
Haarkleur
Kleur ogen
Huidskleur
Level {{{level}}}
Factie
Klasse
Rank
Gilde
Essentiëel
RefID
Basis-ID

Veloth was een Chimer profeet. Hij is voornamelijk herinnerd als de profeet die verantwoordelijk is voor het leiden van de Chimer van de noordelijke regio's naar Resdayn, nu bekend als Morrowind, hoewel Een Korte Geschiedenis van Morrowind (Engels: A Short History of Morrowind) en andere bronnen suggereren dat ze migreerden van de Summerset Isles. Het wordt gezegd dat zijn volk de Dunmer werden na een vloek van Azura, die de gebeurtenissen die plaatsvonden aan de Rode Berg opvolgde.

Een wandtapijt van de Profeet Veloth die zijn volk naar Resdayn leidt, wordt gereferenciëerd in Cherim's Hart van Anequina (Engels: Cherim's Heart of Anequina).

HeiligheidEdit

Het is ook bekend dat Veloth regelmatig de gelovigen van de Tribunaal Tempel hielp. Volgens de Gebeden van Baranat, bad Baranat tot Veloth toen hij hulp nodig had Vanis Coribael te verslaan, en "Sint Veloth de Pelgrim verscheen voor Baranat in schijnende gewaden, en lachte naar hem" en instrueerde hem zijn vuisten te gebruiken.

Inspiratie uit de werkelijkheidEdit

Het is mogelijk dat de inspiratie voor de profeet Veloth Tenoch was, een Azteekse stammenleider die zijn volk naar het meer Texcoco bracht. Volgens de legende werden de Méxica (Azteken) door het Colhua volk vermeden na het opofferen van de dochter van de koning, en Tenoch kreeg een visioen en leidde de Méxica naar het Texcoco-meer, waar ze de stad Tenochtitlán stichtten.

Around Wikia's network

Random Wiki