Wikia

Vvardenfell
Red Mountain
De Rode Berg, het meest herkenbare punt van het eiland
Vvardenfell Official Map
Officiële kaart van Vvardenfell
Basisinformatie
Naam Vvardenfell
Spel {{}}
Provincie Morrowind
Regio
Type Eiland
Hoofdstad [[]]
Heerser
Gildes
Metagegevens
Locatie-ID

Vvardenfell is een groot eiland gelegen in de maanvormige formatie van Morrowind, omringd door de Binnen Zee en de Zee van Geesten, en is tevens de primaire omgeving waar The Elder Scrolls III: Morrowind zich afspeelt. Vvardenfell is door de eeuwen heen bewoond door de Aldmer, Dwemer en Chimer, maar het zijn vooral de Dunmer die hun sporen hebben achtergelaten.

Een van de meest toonaangevende bezienswaardigheden op het eiland is de Rode Berg, een zeer actieve as-spuwende vulkaan die het hart van het eiland vormt. De omgeving rond de Rode Berg is vanwege de as en lava nagenoeg onbewoonbaar, al zijn er Aslander stammen die hier proberen te overleven. De as-stormen leidden voorafgaand aan The Elder Scrolls III: Morrowind tot Het Bederf, een zeer ingrijpende infectieziekte.

In het Derde Tijdperk kende het eiland een grote diversiteit aan ecosystemen en een levendige economie. Het politieke klimaat was gevarieerd en kan opgesomd worden als een constante machtsstrijd tussen de Grote Huizen, het Keizerrijk en het Tribunaal. Het eiland huisvestte in deze tijd enkele grote steden, zoals Vivec-Stad (met haar befaamde Tempel van Vivec en het Ministerie van de Waarheid), Balmora (zetel van Huis Hlaalu), Ald'ruhn (zetel van Huis Redoran) en Sadrith Mora (zetel van Huis Telvanni).

Tegen het begin van het Vierde Tijdperk (ten tijde van The Elder Scrolls V: Skyrim) werd Vvardenfell nagenoeg geheel vernietigd door een verwoestende uitbarsting van de Rode Berg. Hierdoor kwam een grote vluchtelingenstroom op gang richting het vasteland van Morrowind en het nabijgelegen eiland Solstheim.

Regio'sEdit

De Ascadische EilandenEdit

De AslandenEdit

Lees meer: Aslanden

Azura's KustEdit

Lees meer: Azura's Kust

De Bittere KustEdit

Lees meer: Bittere Kust

De GraaslandenEdit

Lees meer: Graaslanden

Molag AmurEdit

Lees meer: Molag Amur

De WestengaapEdit

Lees meer: Westengaap

SheogoradEdit

Lees meer: Sheogorad

Rode BergEdit

Lees meer: Rode Berg

PolitiekEdit

Huis TelvanniEdit

Lees meer: Huis Telvanni

Huis HlaaluEdit

Lees meer: Huis Hlaalu

Huis RedoranEdit

Lees meer: Huis Redoran

Het TribunaalEdit

Lees meer: Tribunaal

Het KeizerrijkEdit

Lees meer: Keizerrijk

Het BederfEdit

Lees meer: Het Bederf

TriviaEdit

VerschijningenEdit