Wikia

The Elder Scrolls NL

Whiterun Vesting

497pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Whiterun Vesting
[[Bestand:|px]]
WhiterunHold.jpg
Kaart van Skyrim met Whiterun
Basisinformatie
Naam Whiterun Vesting
Spel The Elder Scrolls V: Skyrim
Provincie Skyrim
Regio
Type Vesting
Hoofdstad Whiterun
Heerser Jarl Balgruuf de Grotere
Gildes
Metagegevens
Locatie-ID

Whiterun Vesting is een van de negen Vestingen van Skyrim. Het is de grootste van de negen.

OverEdit

Whiterun Vesting is de centrale vesting van Skyrim. Het is genoemd naar de hoofdstad van de vesting, Whiterun. Het landschap bestaat uit voornamelijk velden met grote toendra en vloeiende rivieren, maar het meest opvallende herkenningspunt is de Keel van de Wereld, de hoogste bergtop van Tamriël. Het is gezegd tussen de Noorderlingen dat dit de plaats is waar de mensheid voor het eerst leven kreeg. Hoog Hrothgar is een oeroud klooster op de bergtop waar de Grijsbaarden leven, meesters van de Stem en trainers van de Laatste Draakgeborene.

Deze vesting is ook bekend omwille van het grote aantal Reuzenkampen. De Witte Rivier verdeelt de regio. Verspreide vlakten reiken van het westen van het rivier tot het dorp Rorikstead bij de westelijke grens, gelegen op ideaal boerderijland. Veel van de streek bij de zuidelijke grens en ten oosten van de rivier is bergachtig. Whiterun lijkt een stabiele beveiliging te hebben, maar sommige bewoners klagen dat het de slechtste zou zijn in de provincie, het beschamend noemend (misschien dankzij het gebrek aan wachters in een van de dorpen van de Vesting, Riverwood in het begin van het spel). Whiterun's teken is een paardenhoofd, dat op de schilden van de wachters en op de banieren in Drakenbereik terug te vinden is.

SkyrimEdit

Gebouwen en faciliteiten in de stadEdit

LocatiesEdit

De volgende lijst geeft de locaties die verschijnen op de Skyrim kaart van de vesting

Vestigingen en boerderijenEdit

KampenEdit

Forten, torens en Noordse ruïnesEdit

Grotten en bossenEdit

Bewaker StenenEdit

HerkenningspuntenEdit

Secundaire locaties (Ongemarkeerd)Edit

VerschijningenEdit

GalerijEdit

Around Wikia's network

Random Wiki