Wikia

Windhelm Street

Concept-art van de straten van Windhelm in Skyrim

GeografieEdit

GeschiedenisEdit

Merethische TijdperkEdit

Tijdens De Terugkeer, laat in het Merethische Tijdperk, werd Ysgramor's zoon Yngol gescheiden van de rest in een vreselijke storm. Uiteindelijk vond Ysgramor het wrak van Yngol's sloep, de Harakk, en ontdekte dat zijn zoon en de bemanning gedood waren door de Zee-Geesten.

Ysgramor, in rouw, besloot een grote stad te bouwen op de plek waar de rivier de zee ontmoette. Het was een monument van de mens. De stad werd ontworpen in een Atmoraanse stijl en werd gebouwd door gevangengenomen Elfen. Ysgramor beviel om een grote brug te laten bouwen.

Nadat Ysgramor en zijn mannen zich hadden gevestigd in dit nieuwe land, begon het bewind van de Ysgramor Dynastie. Windhelm diende als hoofdstad van Skyrim tijdens het Eerste Rijk. Er word gezegd dat er een grote graftombe werd voorbereid voor Ysgramor onder de stad. Echter koos Ysgramor ervoor om op zee begraven te worden. Ysgramor's begraafplaats is nu bekend als Ysgramor's Tombe.

Eerste TijdperkEdit

Tijdens de derde eeuw van het Eerste Tijdperk werd Windhelm geplunderd tijdens de Oorlog van Successie.

Tweede TijdperkEdit

In het Tweede Tijdperk werd Windhelm weer aangevallen. Dit was in 2E 546, door het Akaviri leger van Ada'Soom Dir-Kamal. Alleen het Paleis der Koningen bleef onbeschadigd.

Tijdens het Tweede Tijdperk was Windhelm in een armoedige staat. Basisbehoeften waren schaars en de inwoners leefden in bittere armoede. Uiteindelijk leidde dit tot een opstand onder de bevolking, en de bestorming van het paleis. Het is niet bekend of deze opstand succes had.

Derde TijdperkEdit

Tijdens de Oblivion Crisis in het Derde Tijdperk was Windhelm de enige grote stad in het rurale Eastmarch. Het deed dienst als een basis voor Keizerlijke troepen die de Dunmeth Passage naar Morrowind bewaakten.

Elk jaar als het de dertiende dag van de Zonnendageraad is (Engels: 13th of Sun's Dawn), wordt het Feest van de Doden gevierd in Windhelm. Dit feest word gehouden ter ere van Ysgramor en zijn Vijfhonderd Gezellen.

Vierde TijdperkEdit

Tijdens het Vierde Tijdperk hebben de inwoners van Windhelm veel om zich zorgen over te maken. Skyrim zit midden in een Burgeroorlog, en Jarl Ulfric Stormcloak leid de rebellie tegen het Keizerrijk. De Donkere Elfen in de Grijze Wijk (vroeger bekend als de Sneeuw Wijk) zijn steeds meer gedesillusioneerd geworden. Draken zijn teruggekeerd naar de wereld en dreigen Skyrim te vernietigen. En als of dat niet slecht genoeg was is er een mysterieuze moordenaar 's nachts actief in Windhelm, met al twee slachtoffers op zijn naam.

Around Wikia's network

Random Wiki