Wikia

GeschiedenisEdit

Banier van Winterhold in The Elder Scrolls V: Skyrim

Eerste TijdperkEdit

Origine en oprichtingEdit

Legenden beweren dat de stad gemaakt was tijdens het Eerste Tijdperk, toen Aartsmagiër Shalidor de stad van Winterhold bouwde met een gefluisterde spreuk. Of Winterhold echt gebouwd was met magie is onbekend, aangezien het een hyperbool kan zijn voor Shalidor's kracht.

Oorlog van opvolgingEdit

In 1E 369, was Hoog Koning Borgas van Winterhold gedood tijdens de Wilde Jacht. Dit gooide Skyrim in de Oorlog van Opvolging, die de Ysgramor Dynastie uiteen rukte.

Winterhold RebellieEdit

In 1E 2804 vond de Winterhold Rebellie plaats in protest tegen de dienstplicht die het volk opgelegd werd. Het jaar daarna werd de stad geplunderd, een event dat men nu kent als de Plundering van Winterhold.

Derde TijdperkEdit

Gouden TijdperkEdit

Tijdens de derde eeuw van het Derde Tijdperk heerste baron Ulfe Gersen over Winterhold. Hij bracht "considerabele weelde en invloed" met Morihatha Septim toen ze trouwden, wat hen beide Uriel Septim VI kon doen helpen in zijn politieke problemen tegen de Oudere Raad. Ook wordt er gezegd dat de mensen van Winterhold tijdens het Derde Tijdperk het gebruik van bijlen die "zes voet in lengte waren" prefereerden.

SimulacrumEdit

In Tijdslijn 3E 399, het laatste jaar van het Simulacrum, herontdekte de Eeuwige Kampioen met behulp van de Winterhold Magiërs, de locatie van Labyrinthian, een structuur gebouwd door Aartsmagiër Shalidor bijna 4000 jaar daarvoor.

Vierde TijdperkEdit

De Grote IneenstortingEdit

BibliotheekEdit

Scholieren van heel Tamriël zijn naar de Vesting gekomen daar het Ysmir Collectief daar huist, een bibliotheek gered vna destructie en de eerste hoeksteen van academisch leven aan het College van Winterhold.

Around Wikia's network

Random Wiki