Wikia

The Elder Scrolls NL

Winterhold Vesting

497pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Winterhold Vesting
Winterholdcity.png
Winterhold Stad in The Elder Scrolls V: Skyrim
Winterhold.jpg
Kaartlocatie Winterhold Vesting
Basisinformatie
Naam Winterhold Vesting
Spel The Elder Scrolls V: Skyrim
Provincie Skyrim
Regio
Type Vesting
Hoofdstad [[{{{hoofdstad}}}]]
Heerser Korir
Gildes College Magiërs
Metagegevens
Locatie-ID

Winterhold, soms bekend als "De Winterhold" ("hold" betekent "vesting"), is een van de negen Vestingen van Skyrim. Het is een van de vier oudste vestingen, collectief bekend als de Oude Vestingen. Op een bepaald punt in de geschiedenis was Winterhold de hoofdstad van Skyrim. Het symbool is een kroon.

Winterhold is gelegen in de noordoostelijke hoek van Skyrim. Het is een enorm koude regio, en het meeste van de vesting is bedekt in sneeuwachtige toendra velden en hoge bergketens. Langs de kust is een polaire omgeving van gletsjers en ijsbergen. De omgevende vestingen zijn Eastmarch in het zuiden en Het Bleke naar het westen.

De Grote IneenstortingEdit

Het is het thuis van het College van Winterhold. Winterhold heeft veel ruige tijden meegemaakt sinds de Grote Ineenstorting in Tijdslijn 4E 122 van het Vierde Tijdperk het grootste deel van de stad vernietigde. In de nasleep daarvan zijn vele inwoners weggetrokken, en deze die dat weigerden of zich niet konden veroorloven werden getuigen van de langzame dood van het dorp. Het College bleef wonderwel onaangeraakt door de gebeurtenis, wat leidde tot het geloof van vele van de bevolking dat de magiërs verantwoordelijk waren, hoewel er geen bewijs bestaat van deze beweringen. Eens een bron van trots voor de inwoners was het College een gehate institutie geworden, een herinnering aan alles wat ze hadden verloren. Uiteindelijk, dankzij het inherente wantrouwen in magie in Skyrim en de vijandigheid van de dorpsbewoners, begon het College een graduele daling te zien, tot er minder dan twaalf leden overbleven. Het dorp ziet weinig handelsaangelegenheid deze dagen, afzijdig van enkele edelen die komen voor Betoveringen, dankzij de ligging van Winterhold.

SkyrimEdit

QueestenEdit

College van WinterholdEdit

DievengildeEdit

Andere queestenEdit

LocatiesEdit

HoofdstadEdit

Mijnen, grotten en kampenEdit

Forten en torensEdit

Dwemer en Noordse Ruïnes en TombesEdit

Daedrische schrijnen en DoemstenenEdit

Schepen en scheepswrakkenEdit

Drakennesten en herkenningspuntenEdit

Ongemarkeerde locatiesEdit

VerschijningenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki