Wikia

The Elder Scrolls NL

Wuuthrad

498pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Wuuthrad is een Tweehandige strijdbijl die toebehoorde aan de legendarische Ysgramor. Deze unieke bijl komt voor in The Elder Scrolls V: Skyrim, tijdens de Gezellen-questlijn.

GeschiedenisEdit

Deze bijl werd oorspronkelijk gedragen door Ysgramor, leider van de Vijfhonderd Gezellen, in zijn kruistocht tegen de inheemse Sneeuw Elfen van Skyrim en Solstheim tijdens het Merethische Tijdperk. Dit wapen werd later in stukken gebroken, waarvan verschillenden terug te vinden zijn in de drankhal van de Gezellen, Jorrvaskr, totdat ze gestolen werden door de Zilveren Hand tijdens de Gezellen-questlijn van The Elder Scrolls V: Skyrim.

Wuuthrad was gesmeed door Ysgramor's zoon, Yngol, de dag na de Nacht van Tranen. Volgens de legende waren de tranen van rouw die Ysgramor weende tijdens het verlaten van Saarthal gemaakt van Ebben, die gebruikt werden door Yngol om de bijl te smeden. Yngol verhitte de tranen met bliksem en koelde ze weer in de oceaan, en het resultaat was een bijl gesmeed van Ysgramor's eigen zorg. Yngol gaf deze bijl aan zijn vader als geschenk, die de bijl daarna "Wuuthrad" noemde, wat "Tranen van de Storm" betekent in de Atmoraanse taal. De bijl werd later betoverd door de draken priester Ahzidal, waarschijnlijk te beste betovenaar sinds het Merethische Tijdperk.

SkyrimEdit

VerkrijgenEdit

EffectEdit

SmedenEdit

VerschijningenEdit

GalerijEdit

Around Wikia's network

Random Wiki